Energialiiketoiminta Wise-järjestelmällä

Lue lisää, miten energialiiketoiminnan asiakashallinta, viestintä, markkinointi, myynti ja laskutus voidaan toteuttaa kokonaisvaltaisesti yhdellä järjestelmällä!

Wise-järjestelmä on kokonaisvaltainen ratkaisu tehostamaan asiakashallintaa, myyntiä, markkinointia ja taloudenhallintaa. Kaikki toiminnot ovat samassa järjestelmässä ja toimivat samoilla logiikoilla.​ Seuraavassa on esitelty järjestelmän eri osa-alueita ja niiden toiminnallisuuksia.


Wise-julkaisujärjestelmällä toteutetaan markkinointi-informaatio yhdellä kertaa responsiivisesti ja monikanavaisesti: kotisivuille, someen, mobiiliapplikaatioon, info-TV:hen ja haluttaessa myös uutiskirjeeseen kohdennetusti eri kohderyhmille.

Wise-CRM:ssä ryhmitellään sähkönostajat, yritysasiakkaat, yhteistyökumppanit, kaikki sidosryhmät ja henkilöstö. CRM:n toiminnollisuuksia ovat: segmentointi, aktivititeettien hallinta, monitasokalenteri, liidikehitys, asiakaseturatkaisut, postituslistat ja asiakashistoriat.


Wise-Marketing tarjoaa useita digitaalisen markkinoinnin työkaluja. Uutiskirjeillä voidaan korvata perinteiset asiakaskirjeet ja asiakaslehdet. Mobiiliapplikaatiolla taas voidaan tehostaa esimerkiksi kilpailujen markkinointia, osallistumista ja jakeluhäiriöistä tiedottamista. Tapahtumahallinta auttaa asiakastapahtumien järjestämisessä.


Wise-Sales sisältää monipuoliset myynnin ratkaisut sekä BtoB, että BtoC-toimintaan:

  • Tarjous/sopimus/laskutus -toiminnolla toteutetaan tarjousmyynti
  • Urakointitoiminnan hinnoittelu tapahtuu tuotehallintaan, joka toimii laskutuksen pohjatiedostona. Tuntiseurantajärjestelmä on kehitysputkessa ja valmistuu kevään aikana.
  • Verkkokaupassa eri tyyppisten sähköistystuotteiden myynti (mm. aurinkoenergia).
  • Verkkokaupassa on myös monihallintaominaisuus, jossa kumppani voi hallita omaa osa-aluetta.
Digitaalinen sähkösopimus
Digitaalinen sähkösopimus tapahtuu seuraavin askelemerkein:
  1. Uusi asiakas rekisteröityy ja täyttää kulutuspaikan tiedot sekä valitsee nykyisen sähköntoimittajan ja sähkönsiirtoyrityksen valintalistoista.
  2. Asiakas valitsee sähkötuotteet, mitä on halukas ostamaan. Tekee digitaalisen suostumuksen.
  3. Yhtiö toteuttaa sähkösopimuksen siirron vanhan yhtiön kanssa ja kuittaa järjestelmään siirron tapahtuneeksi. Toteutuneesta siirrosta lähtee asiakkaalle sähköpostikuittaus.

Energianlaskutus voidaan toteuttaa sähköposti/jäsentililaskutuksella, e-laskulla tai perinteisellä postilaskulla tai edellisten yhdistelmällä. Jäsentili toimintamallissa jäsen pääsee maksamaan jäsentilille lisätyn maksun omilla käyttäjätunnuksillaan. Jäsentilin yhteyteen voidaan tuottaa kulutushistoriaa sekä muuta tietoa oman kohteen sähköistyksestä. Asiakkaan suoritus siirtyy kirjanpitoon ilman perinteistä kirjanpitotyötä.


Lue myös seuraavat artikkelit

Wise-järjestelmä

Kokonaisvaltainen ratkaisu asiakkuudenhallintaan, myyntiin, markkinointiin ja taloushallintoon. Kaikki helppokäyttöisesti samassa järjestelmässä, samoilla logiikoilla ja käyttäjätunnuksilla. Tutustu järjestelmän osa-alueisiin!

Lue lisää


Etelä-Savon Energia Wise-järjestelmällä

Wise-järjestelmällä toteutettiin Etelä-Savon Energialle kanta-asiakasohjelma, sekä monikanavaistettiin, kohdennettiin ja automatisoitiin viestintää ja markkinointia.

Lue lisää


Wise-järjestelmällä tehokkuutta, lisää tuloja ja säästöjä.

Referenssit

Wise-järjestelmä taipuu monille eri toimialoille kuten tapahtumille, urheiluliiketoimintaan, energiayhtiöille, kauppakamareille, kunnille, liitoille sekä yleisesti yritystoimintaan. Tutustu asiakastarinoihimme!

Lue lisää