HC Ässät Pori Oy

"Kohdennetumpaa myyntiä ja markkinointia"

Erottautuminen kasvavassa kilpailussa

Kilpailu ihmisten vapaa-ajasta on kovaa – eri urheilulajien ja kulttuuritapahtumien on pystyttävä erottautumaan ja saavuttamaan viesteillään potentiaaliset ja nykyiset asiakkaat yhä paremmin. Ässissä tämän haaste on tiedostettu jo pitkään. Jääkiekkoa voi perustellusti sanoa Suomen kiinnostavimmaksi lajiksi, mutta huipulla ei pysytä ilman lajin ja tuotteen jatkuvaa kehittämistä. Vuonna 2014 Ässät ryhtyi kehittämään myyntiä, markkinointia ja viestintää WiseNetwork:in palvelun avulla.

Myynnin kasvu ja kotisivujen kävijämäärä ylitti odotukset

Ässät on onnistunut saavuttamaan selkeän kasvun lippujen ennakko- ja kokonaismyynnissä. Kauteen 2015-2016 lähdettäessä toteutettiin onnistunut seisomakatsomokausikorttikampanja, jolla myytiin kappale- ja euromääräisesti ennätysmäärä kausikortteja. Tahti parantui edelleen kaudella 2016-2017 ja istumakatsomo myytiin ennakkomyynnissä täyteen. Lisäksi aitiovarausjärjestelmä on tehostanut aitioiden myyntiä ja käyttöastetta.

Uudistettujen kotisivujen kuukausittainen kävijämäärä tuplaantui syksyn 2015 aikana 30 000:sta yli 60 000:een. Erilaiset kampanjat ja kiinnostavan sisällön aktiivinen jakaminen kohderyhmille on tuonut Ässille merkittävän kilpailuedun. Onkin oikeutettua todeta, että Ässien sähköinen viestintä ja näkyvyys on viety aivan uudelle tasolle.

-Kausikorttikampanja onnistui yli odotusten. Lisäksi olemme hienosti kartuttaneet asiakasrekisteriämme muun muassa lipun ostaneilla ja järjestelmän mahdollistamien aktiviteettien avulla. Saamme paremmin kohdennettua markkinointia ja myyntiä ja sitä kautta lisää onnistuneita kampanjoita, tiivistää Ässien markkinoinpäällikkö Jaakko Ruusunen.

Markkinoinnin runkona uutiskirjemarkkinointi

Uutiskirjemarkkinointi on tuonut selkeää lisäarvoa Ässien markkinointiin. Sen avulla myyntiä ja markkinointia voidaan kohdentaa paremmin.

-Olemme pystyneet lyhyessä ajassa kehittämään lätkästä kiinnostuneen markkinointikannan kauden aikana kolminkertaiseksi. Käyttämämme WiseNetwork:in palvelu on osoittautunut hyvin toimivaksi. Olemme julkaisseet tämän kauden aikana jo yli 50 uutista, toimittaneet uutiset uutiskirjeellä asiakkaittemme sähköposteihin, kertoo Ässien markkinointipäällikkö Jaakko Ruusunen.

-Uutisten lukemisessa älypuhelimet ovat nousseet selvästi käytetyimmäksi päätelaitteeksi, siksi on ollut tärkeää, että myös responsiivisuus viestinnässä toimii. WiseNetworkin menetelmillä olemme pystyneet lisäämään reilusti lippujen ennakkomyyntiä, näin myös kokonaismyynti on ollut huomattavasti paremmin ennakoitavaa, lisää Ruusunen.

Toimiva yhteistyö

WiseNetwork:ssa on panostettu palvelun käytettävyyteen ja parhaaseen mahdolliseen asiakaskokemukseen. Toiminnalla on asiakkuuden joka vaiheessa kasvot eli palvelu on henkilökohtaista ja reagointi asiakkaan yhteydenottoon tapahtuu viipymättä.

-WiseNetworkin palvelu on helppokäyttöinen. Itse olen oppinut lähes kaikki toiminnot kerrasta. Yhteistyö yrityksen kanssa on koko ajan toiminut hyvin ja ongelmatilanteissa olen aina saanut apua nopeasti, kiittelee Ruusunen.


Porin Ässät ja HC Ässät Pori Oy

Porin Ässät on jääkiekkoseura, joka perustettiin vuonna 1967. Seura on voittanut kolme suomen mestaruutta, vuosina 1971, 1978 ja 2013. HC Ässät Pori Oy vastaa jääkiekon SM-liigassa pelaavan Porin Ässien toiminnasta.

Asiakas
HC Ässät Pori Oy

Tarve

  • tehokkaampi ja dynaamisempi tapa palvella kohderyhmiä sähköisesti
  • erottautuminen kasvavassa kilpailussa ihmisten vapaa-ajasta
  • myynnin kasvu
  • tehtävien automatisointi


Ratkaisu

  • Kotisivut – näyttävät kotisivut toimivat responsiivisesti kaikilla laitteilla
  • Asiakkuudenhallinta – sähköisten asiakaskantojen kehitys, asiakkaiden segmentointi ja kaikki aktiviteetit
  • Markkinointi – tehokas ja helppo sähköpostimarkkinointi, asiakaskyselyt ja –kilpailut, kutsut
  • Verkkokauppa, varasto- ja tuotehallinta, tarjoukset


Hyödyt

  • onnistunut seisomakausikorttikampanja: kappale- ja euromääräisesti ennätysmäärä myytyjä kausikortteja
  • asiakasrekisteri nelinkertaistui syksyn 2015 aikana ja kaksinkertaistui seuraavalla kaudella
  • kotisivujen kuukausittainen kävijämäärä kaksinkertaistui 30 000:sta 60 000:een
  • verkkokaupan fanituotemyynti kasvoi
  • aitiovarausjärjestelmän ansiosta aitioiden myynti ja käyttöaste kasvoi
  • uusia ansaintamahdollisuuksia, mm. kumppanuussopimukset uutiskirjenäkyvyydessä

Lue myös seuraavat artikkelit

Kuva Satakunnan Kansassa julkaistusta uutisesta 22.1.2016.

Satakunnan Kansa uutisoi onnistumisistamme urheiluseurojen kanssa

Urheiluseurojen liiketoiminnan menestyksekäs kehittäminen ja seurojen oman median rakentaminen Wisenetworkin järjestelmän avulla huomioitiin Satakunnan Kansassa 22.1.2016.

Lue lisää


Mikkelin Jukurit - Uusi liigajoukkue digiaikaan!

Liigaan valmistautuva Mikkelin Jukurit HC Oy ja WiseNetwork Oy ovat sopineet yhteistyöstä, jonka myötä Jukurit ottaa ison askeleen kohti digitalisoitumista.

Lue lisää


Volyymia ja kohdennettavuutta Ässien myyntiin

Ässät on lähtenyt kehittämään asiakashallintaa, myyntiä, markkinointia ja viestintää WiseNetwork:in järjestelmän avulla. Yhteistyön tulokset ovat olleet merkittäviä.

Lue lisää