Sisältöeditori

WiseNetworkin julkaisujärjestelmällä toteutetut kotisivut ovat helppokäyttöiset ja niiden sisällöntuotanto ja päivittäminen on tehty vaivattomaksi.

WiseNetwork:in julkaisujärjestelmä on helppokäyttöinen. Kotisivujen sisällöntuotanto ja päivittäminen sekä rakenteellisten muutosten tekeminen on tehty käyttäjälle helpoksi. Siten kotisivut on vaivatonta pitää aktiivisina ja ajantasaisina.

Alla olevassa videossa on lyhyesti esitelty kotisivujen sisällöntuotannon toteutusta asiakkaan näkökulmasta.

WiseNetworkin toteuttamien kotisivujen muokkaus ja sisällöntuotanto on helppoa. 

Yleistä

Sisältöeditori on työkalu sivuston muokkaamiseen ja päivittämiseen. Sen avulla toteutetaan uusia sisältöjä ja muokataan olemassa olevia. Monipuolisen editorin avulla julkaistaan, muokataan ja hallinnoidaan artikkeleita ja sisältöjä kotisivuilla. Sisältöeditorin elementit voit liittää artikkeliin joko raahaamalla elementti artikkelialueelle siihen kohtaan, mihin haluat sen sijoittaa tai klikkaamalla elementtiä, jolloin elementti menee aina artikkelin viimeisimmäksi elementiksi. Elementtien päälle voi tuottaa sisältöjä.

Tekstit, kuvat ja videot

Sisältöeditorissa käytettävissä ovat tekstin muokkauselementit: otsikko, ingressi, väliotsikko ja erotin. Brändin mukaiset tekstifontit on määritelty järjestelmään, joten sisällöntuottaja voi aina olla varma, että sisältöjen ulkoasu on brändin mukaista. Muokkauselementtien ulkoasun lisäksi tekstiä tuotettaessa on mahdollisuus muokata fontin kokoa ja tyylejä.

Sisältöihin voi liittää erikokoisia kuvia ja videoita. Kuvat voit lisätä helposti omista tiedostoista hakemalla tai raahaamalla. Videot toimivat Youtube:n kautta ja niitä voi "upottaa" kotisivujen sisältöihin linkittämällä.

Tiedosto

Sisältöeditorin tiedostoelementin avulla voi liittää erilaisia tiedostoja kotisivujen sisältöihin (esim. pdf, docx, xlsx).

Linkit ja linkittäminen

Linkkipainike-elementillä voi luoda painikkeen näköisiä linkkejä. Linkkipainikkeelle tulee määrittää osoite, mihin sen halutaan ohjaavan. Linkkejä voi luoda myös tekstin sisään. Linkin asetuksista voi määrittää näkyykö linkki painikkeena vai alleviivattuna tekstimuotoisena linkkinä.

Artikkeli

Kaikki järjestelmään toteutetut sisällöt, eli artikkelit, tallentuvat artikkelitietokantaan ja niitä voi hyödyntää uusissa sisällöissä. Artikkelin voi lisätä artikkelin sisään raahaamalla artikkelielementti artikkelialueelle ja hakemalla haluttu sisältö artikkelitietokannasta. Artikkelin voi hakea hakusanoilla tai artikkelin otsikolla.

Verkkokaupan nosto

Verkkokaupan nosto -elementin avulla voi tuoda verkkokauppatuotekuvauksia ja -mainoksia artikkeleihin sisällöksi. Tämä helpottaa tuotteiden markkinointia.

Tiedonkeräys

Tiedonkeräys-elementillä voi tuoda järjestelmään luotuja lomakkeita (esim. kilpailut, kyselyt, tutkimukset) artikkeleihin. Siten on helppo toteuttaa kyselyitä ja kilpailuja missä tahansa kotisivuilla.

Listaa yrityksiä tagien mukaan

Kotisivuille voi helposti toteuttaa listauksia CRM:n luoduista ryhmistä, esimerkiksi yhteistyökumppaneista tai muista sidosryhmistä.

Spotify

Spotify-elementillä voi "upottaa" Spotify-soittolistan kotisivuille mihin tahansa artikkeliin ja lista on kuunneltavissa kotisivuilla.

Some-painikkeet

Some painikkeet -elementillä voi sisällyttää artikkeliin sosiaalisen median jakopainikkeet. Siten helpotetaan sisältöjen jakamista sosiaalisen median kanaviin.

Rakenne

Sisältöjä voit asetella ja taittaa kotisivuilla monipuolisesti. Elementtejä voi taittaa esimerkiksi palsta-elementtien avulla kahteen tai kolmeen palstaan.

Galleria

Kotisivuille voi toteuttaa kuva- tai videogallerioita.

Asetukset

  • Seo-otsikko: Artikkelille voidaan asettaa Google-hakuoptimoitu artikkeliotsikko, joka helpottaa sivuston ja artikkelin löydettävyyttä hakukoneiden (esim. Google) tuloksissa. Otsikointia voidaan käyttää myös artikkelin hakemiseen järjestelmän artikkelititietokannasta.
  • Kategoriointi: Kategorioinnilla voidaan määrittää, missä kaikissa kotisivujen kategorioissa (otsikoiden alla) artikkeli julkaistaan.
  • Hakusanat: Artikkelille voidaan määrittää hakusanoja, jotka helpottavat artikkelin hakua järjestelmän artikkelitietokannasta.
  • Katseluoikeudet: Artikkelin katseluoikeuksia voidaan rajata käyttäjähallinnan kautta.
  • Artikkelin muokkausoikeudet: Artikkelin muokkausoikeuksia voidaan rajata käyttäjähallinnan kautta
  • Julkaisuaika ja vanhenemisaika: Artikkelille voidaan määrittää julkaisuaika ja vanhenemisaika.
  • Lisäksi asetuksista voidaan määrittää: 1) näkyykö julkaisuaika artikkelissa, 2) näkyykö artikkelissa sille määritelty ensisijainen kategoria, 3) artikkelin piilottaminen hakukoneita (tämä on hyvä toiminto esimerkiksi keskeneräisten artikkelien yhteydessä), 4) sallitaanko artikkelin kommentointi (keskustelufoorumi), 5) artikkeliin omat sosiaalisen median jakopainikkeet.