WiseNetwork - palvelun vuosikatsaus 2022 | WiseNetwork Oy

WiseNetwork - palvelun vuosikatsaus 2022

Uusi vuosi suuntaa katseet tulevaan, mutta antaa myös oivan mahdollisuuden käydä läpi tärkeimmät tapahtumat menneeltä vuodelta.

Asiakaspalvelu ja tuki kehittyivät

WisePlatformin ja toimialakohtaisten ratkaisujen filosofia on SaaS-palvelu, jossa järjestelmää ja työkaluja ei toimiteta tuotteena asiakkaan pöydälle, vaan asiakas maksaa jatkuvasta palvelusta. Palvelu pitää sisällään jatkuvasti kehittyvät työkalut asiakkaan liiketoiminnan pyörittämiseen sekä tukipalvelun niiden käyttöön. Tuen osalta olemme viimeisen vuoden aikana siirtyneet keskitettyyn asiakkuuksien hoitoon alkuperäisestä ideasta, jossa jokaisella asiakkaalla oli WiseNetworkin organisaatiossa nimetty asiakasvastaava.

Nimetyn asiakasvastaavan haaste oli työkuorman epätasaisuus, joka aiheutti pahimmillaan heikkoa palvelua meiltä teille. Nykymallissa tukikanavien kautta tullut yhteydenotto ohjataan sille ammattilaiselle, joka a) osaa asian parhaiten ja b) pystyy ripeimmin asian hoitamaan. Täydellinen nykymallikaan ei tietenkään ole, vaan kehitämme sitä jatkuvasti reagoiden tuen kuormaan ja teiltä saamiimme palautteisiin.

Tuen kanaviin tuli kuluneen vuoden aikana lisäystä, kun otimme aiempien admin-hallinnan tukipainikkeen ja sähköpostituen rinnalle puhelintuen. Puhelintuki palvelee, kun hätä on käsillä. Päivitämme ja reagoimme puhelintuen tarpeeseen muovaamalla jatkuvasti puhelintuen aikatauluja.

Yhteensä 32 työntekijää, joista 18 asiakaspalvelussa

Asiakaspalveluumme on viimeisten 15 kuukauden aikana rekrytoitu 8 uutta työntekijää erilaisiin tehtäviin. Osaamista on vahvistettu niin käyttöönotoissa, tukipalvelussa, graafisessa tuessa kuin laitepuolellakin. Nykyisellään meillä on peräti 18 henkilöä (henkilöstömme yhteensä 32 hlöä) erilaisissa rooleissa palvelemassa asiakkaitamme. Ja varmaa on, että tulemme vahvistamaan palveluorganisaatiotamme tänäkin vuonna.

  • Toimialajohtajan ja palvelupäällikön tehtävänä on kehittää toimintamalleja alan sisällä, kerätä toimialan suuntaa henkiviä näkemyksiä kentältä sekä sparrata ja auttaa asiakkaitamme menestymään

  • Asiakaspalvelutiimimme tehtävänä on huolehtia sekä asiakastuesta että käyttöönotoista

Opastuskeskuksesta apua sekä asiakastuessa että käyttöönotoissa

Opastuskeskus on valtava panostuksemme, joka tuo valtavasti lisäarvoa järjestelmän työkalujen käytön oppimiseen ja kertaamiseen. Opastuskeskuksen materiaaleja työstetään jatkuvasti lisää ja tarkoitus on, että kaikkien työkalujen käyttöopastus löytyy sekä videoina että teksti&kuva-ohjeina. Lisäksi opastuskeskuksesta löytyy syventävät vinkit webinaarien muodossa työkalujen monipuolisempaan soveltamiseen.

Asiakasorganisaatioidemme uuden työntekijän wise-koulutus tapahtuu jatkossa siis helposti opastuskeskuksen materiaaleja hyödyntäen. Samaa tekniikkaa hyödynnämme omissa käyttöönotoissamme - voimmekin jatkossa varmistua aina käyttöönottojen koulutusten tasalaatuisuudesta. Käyttöönottoprosessi on sekä opastuskeskuksen että valtavasti kehitetyn prosessimme myötä aiempaa tasalaatuisempi, ripeämpi ja tukee asiakasta paremmin.


Järjestelmäkehityksestä ja ohjelmoinnista vastaa 10 henkilön tiimi

Kuluneen vuoden aikana panostimme merkittävästi sekä tuotekehitykseen että valmistukseen. Kehityksen puolella vuoden alkupuolella aloitti Timo Lehtinen, joka roolissaan tuotantojohtajana tuo valtavasti lisää osaamista sekä palvelinkehitykseen että työkalujen kehittämiseen.

Valmistuksen - eli varsinaisen ohjelmoinnin saralla vahvistimme porukkaa kahdella uudella osaajalla. Ja jatkossakin haku on päällä ja rekryämme uusia koodareita aina, kun porukkaamme sopivan osaajan löydämme. Jatkuvan kehityksen lupauksemme vaatii paljon kaikilta kolmelta osalta

  • toimintamallit alalla (toimialajohtaja & palvelupäällikkö)

  • järjestelmän työkalujen kehitysmäärittelyt sekä

  • järjestelmän työkalujen ohjelmointityö.

Katse eteenpäin

Tuleva vuosi ja tulevat vuodet tulemme jatkamaan hyväksi todettua "rauhallisen kiiruhtamisen" mallia suomalaisena ja pääsääntöisesti henkilöstömme omistamana yrityksenä. Viestimme tämän vuoden järjestelmäuudistuksista sekä WiseNetworkin strategisista linjoista yhtiökokouksemme jälkeen tämän katsauksen toisessa osassa.

Menestyksekästä vuotta 2023!