4: WiseSales - verkkokauppaa ja myynnin työkaluja

WiseSales - myynnin työkalut: Sponsorimyynti tarjoussopimusjärjestelmällä, aitioiden ja ravintolapöytien myynti, monihallintainen verkkokauppa ja WiseTicket lippukauppa

Wise-järjestelmä sisältää monipuoliset työkalut joukkueiden kaikkeen myyntiin. Myynnin järjestelmien keskiössä on tuote- ja varastonhallinta. Ensin myytävät tuotteet syötetään tuotehallintaan. Sen jälkeen tuote voidaan myydä seuraavilla tavoilla: yhteistyökumppanimyynti tarjous/sopimusjärjestelmällä. Ravintolapöydät ja aitiot verkkokaupalla tai varausjärjestelmällä, fanituotteet verkkokaupalla ja pääsyliput verkkokaupan lippukauppaominaisuudella.

WiseEcommerce -verkkokaupparatkaisussa voi olla useita myyjiä

Kukin hallinnoi omaa osa-aluettaan syöttäen tuotteet kauppaan ja toimittaen tilaukset. Tuotot ohjataan suoraan myyjän tilille Paytrail-palvelun avulla. Myös joukkueelle mahdollisesti jäävä komissio voidaan ohjata suoraan maksutapahtumast niin ikään Paytrail-palvelun avulla suoraan joukkueen tilille.

Yhteistyökumppanimyynti tarjous /sopimus -toiminnolisuudella

Kattavan myynnin analytiikan saavuttamiseksi järjestelmän tuotehallintaan tulee syöttää kaikki mainospaikat kategoroimalla ne omiksi osa-alueikseen. Sopimushallintaan kirjataan sovitut mainospaikat. Näin syntyy analytiikka mainospaikkojen myynti- ja tarjoustilanteesta.

Myynnin seurantatyökalu

Wise on kehittänyt myynnin seurantatyökalua, joka on ollu koekäytössä PlugIt Finlandilla. Työkalu on nyt käyttöönotettavissa. Seuraava kehitysvaihe on kattavien raporttien rakentaminen.

Ravintolapaikkojen ja aitioiden myynti

Suoraviivaisimmin kauppa tapahtuu ostamalla tuote verkkokaupasta ja maksamalla se kaupanteon yhteydessä. Verkkokaupassa on myös laskutusmahdollisuus asiakkaille, jotka eivät halua maksaa varauksen yhteydessä.

Varausten yhteyteen toivottiin myös jonotusmahdollisuutta.

Lipunmyynti WiseTicket -lippukaupalla

Wise-järjestelmässä on otettu käyttöön hallipaikkojen digitointi-järjestelmä. Tämä mahdollistaa jokaisesta tuolista ottelukohtaisen tuotteen. Lipunmyynti omalla järjestelmällä on selkeästi ketterämpää. Kaikkien markkinointitoimenpiteiden teho tulee selkeästi esille reaaliajassa lipunmyynnin analytiikasta.


Osa-alueista syntyneet kehitysideat:

  • Ravintolapaikkojen ja aitioiden jonotuslista
  • WiseApp natiivi verkkokauppa