Ohje - WiseCRM: Laskutus -välilehti

Laskutuksen osalta tarpeellisten tietojen tallentaminen henkilön laskutus-välilehdelle ja yrityksen laskutus-välilehdelle

Henkilön laskutustiedot

1. Henkilön laskutustiedot löytyvät CRM:stä:

→ CRM
→ Kontaktit
​​​​​​​→ Henkilöt

Henkilön sähköposti ja osoitetiedot tulevat perustiedot -välilehden tietojen mukaan.

Henkilön laskutustietoihin laskutus -välilehdelle lisätään laskutussähköposti siinä tapauksessa, jos lasku halutaan lähettää eri sähköpostiin kuin mikä henkilön sähköposti on. Tämä voi tulla kyseeseen, jos asiakas on nuori ja lasku halutaan vanhemman sähköpostiin.


2. Henkilön oletuslaskutustapa pitää muokata oikeaksi.

Henkilön oletuslaskutustapa on järjestelmässä aina ensin sähköposti. Laskutus -välilehdellä voidaan vaihtaa laskutustapaa, jos halutaan esimerkiksi lähettää lasku postitse valitaan "Tulostuspalvelu"

Jos yrityksellänne on käytössä kuluttajaverkkolaskutus, tiedot tilauksesta saapuvat järjestelmään automaattisesti. Tiedot siirtyvät silloin, kun asiakas tilaa e-laskun omassa verkkopankissaan.


3. Laskutus -välilehdellä on muutosloki, jossa näkyy laskutustietoihin tehdyt muutokset, muutoksen aika ja muutoksen tekijä.

Muutosloki kertoo myös mitä tietoa on muokattu eli esimerkiksi henkilöllä ollut ensin laskutustapana sähköposti ja hän on myöhemmin vaihtanut verkkolaskuun.


Yrityksen laskutustiedot

1. Yrityksen laskutustiedot löytyvät CRM:stä

→ CRM
→ Kontaktit
→ Yritykset

Yrityksen osalta "laskutus"-välilehdelle lisätään laskutusosoite, toimitussähköposti, verkkolaskutusosoite ja verkkolaskuoperaattori. Yritykselle valitaan oletuslaskutustapa.

Lisäksi "laskutus"-välilehden ohjaustietoihin voidaan täyttää mahdollinen yrityskohtainen maksuehto ja viivästyskorko.