Ohje - WiseEconomy: Tilisiirrot

Tilisiirtoa voi käyttää esimerkiksi ylimääräisten suoritusten palautukseen.

1. Tilisiirrot ovat käytännössä hyvin pelkistettyjä ostolaskuja. Ne sisältävät ainoastaan tiedot, joita pankki tarvitsee maksun läpiviemiseksi. Tilisiirtoa voi käyttää esimerkiksi ylimääräisten suoritusten palautukseen.

Uuden tilisiirron tekeminen aloitetaan painamalla: "Lisää uusi".


2. Avautuvaan ikkunaan täytetään vastaanottajan tiedot.

Mikäli vastaanottajan tiedot on tallennettu CRM:n, voidaan vastaanottaja hakea tilisiirrolle ”Vastaanottaja” -alasvetovalikosta. Vastaanottajan tiedot voidaan syöttää myös suoraan kenttiin ”Saajan nimi”, ”Saajan iban”, ”Saajan bic”, ”Eräpäivä”, ”Summa” ja ”Viitenumero” tai ”Viesti”. Saajan osoitetietojen täyttäminen ei ole pakollista. Tiedot tallennetaan painamalla vihreää ”Tallenna” -painiketta.


Mikäli suoritus toistuu esimerkiksi kuukausittain, voi laskun kopioida ”Kopioi” -painikkeesta ja vaihtaa eräpäivän sekä tallentaa, jolloin tilisiirto muodostuu joka kuukaudelle.


3. Kun tilisiirto on tallennettu, voi sen laittaa maksuun eräpäivänä siirtymällä Tilisiirtojen listaan ja hakemalla kyseistä tilitiirtoa esimerkiksi Saajan nimellä. Kun oikea tilisiirto on löytynyt, valitaan sen edessä oleva täppä aktiiviseksi ja painetaan vihreää ”Maksa” -painiketta.


4. ”Maksa” -painikkeen takaa avautuu alla oleva näkymä, johon syötetään Google authenticatorin tarjoama pin-koodi (sovellus oltava tallennettuna puhelimeen). Maksu hyväksytään painamalla ”Lähetä”, jolloin maksu lähtee pankista tallennettuna eräpäivänä.