Ohje - WiseMarketing: Tiedonkeräyslomakkeen (kyselyn) upottaminen artikkeliin | WiseNetwork Oy

Ohje - WiseMarketing: Tiedonkeräyslomakkeen (kyselyn) upottaminen artikkeliin (vaihe 3)

WisePlatformin tiedonkeräystyökalulla luodun valmiin kyselylomakkeen saa upotettua kotisivuille artikkeliin.

Muut aiheeseen liittyvät ohjeet:


Vinkki:

Kun kysely halutaan upottaa kotisivuille, yksi hyvä tapa on tehdä asiat seuraavassa järjestyksessä:

1. Luodaan ensin artikkelihallintaan artikkeli, johon kysely halutaan upottaa. Tässä vaiheessa riittää, että artikkeliin lisätään pelkkä otsikko ja ingressi.

2. Luodaan tiedonkeräystyökalulla uusi kysely (asetetaan tiedot kohdalleen asetukset-välilehdellä, lisätään editori-välilehdellä vähintään yksi kysymys paikoilleen ja tallennetaan kysely).​​​​​​​

3. Upotetaan kysely artikkelihallinnassa sille luotuun artikkeliin.

4. Nyt kyselylomaketta voi esikatsella artikkeliympäristössä. Tee kyselylomakkeeseen muutoksia tiedonkeräystyökalussa, päivitä artikkelisivu ja esikatsele.

Huom. Ennen kyselylomakkeen upottamista artikkeliin täytyy järjestelmään olla luotuna sekä kyseinen artikkeli että kyselylomake.


Videon sisältö:

00:00 Yleisesittely
01:10 Uuden lomakkeen luominen ja perustiedot
03:51 Kyselyn muotoilu editorin avulla
05:45 Kyselyn upottaminen kotisivujen artikkeliin


Ohjeet kyselyn upottamiseksi artikkeliin

1. Luodaan uusi kyselylomake tiedonkeräystyökalulla.

Ohje uuden kyselyn luomiseen >>

Uusi kysely luodaan tiedonkeräystyökalun etusivulta valitsemalla "Uusi tiedonkeruulomake".


2. Luodaan artikkelihallinnassa uusi artikkeli, johon valmis kyselylomake voidaan upottaa.

Ohje uuden artikkelin luomiseen >>

Uusi artikkeli luodaan kotisivujen oikeasta yläkulmasta valitsemalla "Kotisivut" ja "Uusi artikkeli".


3. Artikkelin muokkaustilassa valitaan oikean reunan sisältöeditorista "Tiedonkeräys"-elementti, joka raahataa (tai klikataan) artikkelin sisältöalueelle.

Tuodaan tiedonkeräys-elementti sisältöeditorista artikkelin sisältöalueelle.


4. Siirrytään tiedonkeräys-elementin asetuksiin klikkaamalla elementin päällä olevaa kynäikonia.

Haluttu kyselylomake saadaan valittua kynäikonin takaa avautuvista asetuksista.


5. Valitaan haluttu tiedonkeräyslomake alasvetovalikosta ja klikataan

"Tallenna".

Tallennetaan artikkeli normaalisti "Julkaise"-napista, jolloin valittu kysely ilmestyy artikkeliin.

Etsitään oikea kyselylomake alasvetovalikosta ja klikataan "tallenna".


Mikäli kyselylomaketta ei haluta upottaa erilliseen artikkeliin, lomaketta voidaan jakaa myös tiedonkeräystyökalun "esikatselu"-painikkeesta avautuvalla url-linkillä.

Tiedonkeräystyökalun "esikatselu"-painikkeesta avautuvalta sivulta saa kopioitua kyselyn url-osoitteen.


Kun kysely on valmis, se voidaan lähettää asiakkaille sähköpostimarkkinointiviestiin liitettynä linkkinä (joko artikkelilinkkinä tai tiedonkeräyksen esikatselulinkkinä). Huomaa, että itse kyselylomaketta ei voida upottaa suoraan sähköpostiviestiin.