WiseGym APP FAQ | WiseNetwork Oy

WiseGym-applikaation FAQ

Usein kysyttyjä kysymyksiä WiseGym-mobiilisovelluksen ongelmatilanteista. Sivun kysymyksiä ja ohjeita täydennetään aina, kun tarpeellista.

HUOM! Tämä artikkeli koskee "vanhaa" sovellusta.


Saamme tukipalveluumme tasaisin väliajoin viestejä, jotka koskevat loppukäyttäjien kohtaamia ongelmatilanteita applikaation käytössä. Iso osa näistä ongelmista liittyy suoraan käyttäjään tai hänen käyttämäänsä laitteeseen, ja on siten helposti ratkaistavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä.

Seuraavien ohjeiden avulla pystytte paremmin neuvomaan omia asiakkaitanne erilaisten ongelmatilanteiden keskellä.

Pikaohjeiden avulla asiakasta on helppo neuvoa tarkistamaan yleisimmät asiat, mitkä aiheuttavat applikaation toimimattomuutta.
FAQ-ohjeissa vastataan applikaatiosta useimmiten esitettyihin kysymyksiin (liittyen esimerkiksi kirjautumiseen tai ovien avaamiseen).

Huomatkaa, että artikkelia ei ole suunniteltu jaettavaksi suoraan omille asiakkaallenne linkkinä. Toivomme, että hyödynnätte kysymyksiä ja vastauksia omien ohjeidenne pohjana / mallina. Voitte tehdä omille sivuillenne vastaavan FAQ-ohjeistuksen omalla visuaalisella ilmeellänne.

Yleisimmät pikaratkaisut ongelmatilanteisiin

  1. Tarkista, että puhelimessa on viimeisin versio sovelluksesta. Jos puhelimessa ei ole automaattiset sovelluspäivitykset päällä, niin sovellus tulee päivittää käsin sovelluskaupasta.
  2. Tarkista, että puhelimessa on käyttöjärjestelmäpäivitykset asennettuna viimeisimpään Android / iOS versioon.
  3. Tarkista, että puhelimessa on sijaintipalvelut päällä.
  4. Tarkista, että puhelimessa on bluetooth päällä.
  5. Tarkista, että sovelluksella on oikeus käyttää sijaintipalveluja.
  6. Tarkista, ettei puhelimessa ole päällä VPN-sovellusta (nämä ovat toisinaan häirinneet sovelluksen toimintaa).

Mikäli mikään yllä olevista toimenpiteistä ei auta, niin voit kokeilla myös seuraavia:

  1. Sulje sovellus ja käynnistä se uudelleen.
  2. Kirjaudu ulos sovelluksesta ja kirjaudu uudelleen sisään.
  3. Poista sovellus ja asenna se puhelimeesi uudelleen.

Jos vieläkään sovellus ei toimi, ole yhteydessä kuntosalisi asiakaspalveluun.


Usein kysytyt kysymykset sovelluksesta

Kirjautuminen

Miksi sovellus kirjaa minut välillä ulos itsestään?

  • Sovellukseen tehdään päivitys aina silloin tällöin. Kun puhelin päivittää sovelluksen sovelluskaupan kautta, kirjaa sovellus käyttäjän ulos. Tällöin käyttäjän pitää kirjautua itse takaisin sisään.

Miksi en pääse kirjautumaan sisään sovellukseen?

  • Tarkistathan, että olet varmasti kirjoittanut sähköpostiosoitteesi oikein, samoin salasanan.
  • Sisäänkirjautumisessa toimii sama sähköpostiosoite, minkä olet syöttänyt rekisteröityessäsi, joten jos rekisteröitymisessä on sähköpostiosoitteeseen tullut kirjoitusvirhe, pitäisi tämä sama kirjoitusvirhe toistaa sisäänkirjautumisessa.
  • Tarvittaessa tilaa salasanan uusintalinkki.
  • Tarvittaessa voit pyytää kuntosalisi asiakaspalvelijaa tarkastamaan järjestelmästä sähköpostiosoitteen, jolla olet rekisteröitynyt.

Kulkuoikeudet ja ilmoittautumiset

Miksi sovelluksessa lukee "Kulkuoikeutesi on päättynyt", vaikka olen maksanut laskuni.

  • Näin voi käydä, mikäli kuntosalisi on osa suurempaa ketjua ja olet sisäänkirjautumisessa valinnut eri toimipisteen kuin minne olet rekisteröitynyt.
  • On myös mahdollista, että juuri suorittamastasi maksusta ei ole maksunvälittäjän toimesta vielä kirjautunut maksusuoritusta järjestelmään. Tässä saattaa toisinaan olla viivettä, etenkin MobilePay-maksuissa.

Miksi en pääse ilmoittautumaan ryhmäliikuntatunnille, vaikka minulla on aktiivinen ryhmäliikuntajäsenyys?

  • Tarkistathan, että olet maksanut kaikki laskusi ja että sinulla ei ole mahdollisia sanktioita päällä johtuen vahvistamattomista ryhmäliikuntailmoittautumisista. Nämä pystyt tarkistamaan kuntosalisi asiakaspalvelusta.
  • Tarkista myös, että sinulla ei ole päällekkäistä ilmoittautumista toiselle ryhmäliikuntatunnille.

Oven avaaminen

Yritän avata ovea sovelluksella, mutta se ei onnistu.

  • Oven avaaminen onnistuu, kun puhelin paikantaa itsensä kuntosalin alueelle ja onnistuu ottamaan bluetooth-yhteyden oven läheisyydessä olevaan vastaanottimeen.
  • Tarkistathan, että sinulla on puhelimessasi sijaintipalvelut päällä ja olet sallinut sovellukselle oikeuden käyttää sijaintipalveluita. Tarkistathan myös, että bluetooth on päällä.
  • On havaittu, että esim. F-Securen VPN-sovellukset saattavat häiritä sovelluksen toimintaa, joten tarvittaessa kytke myös VPN-sovellus pois päältä.
  • Huomio järjestelmän admin-käyttäjälle: Kun oven tai portin avaus epäonnistuu, näkee sen syyn admin-hallintapuolelta GYM-välilehdeltä menemällä → "Kävijät" ja viemällä hiiri punaisen "Ei avattu" -ilmoituksen päälle.

Laskutus

Maksoin laskuni juuri äsken, mutten pääse salille sisälle?

  • Kulkuoikeus on aktiivinen sovelluksessa, kun maksu / lasku on maksettu. Mikäli et siis pääse salille, tarkistathan, että olet maksanut laskusi.
  • Mikäli olet ostanut kertakäynnin, niin joissain tapauksissa maksut kirjaantuvat maksetuiksi viiveellä. Tätä viivettä on havaittu etenkin MobilePay-maksuissa, joissa viive voi olla jopa useita tunteja.

Ilmoitukset

Miksi en saa ilmoituksia / ilmoitukset ei toimi?

  • Tarkistathan, että olet antanut sovellukselle luvan ilmoituksille ja push-viesteille.
  • Sovelluksen ilmoitusasetukset löydät sovelluksesta oman profiilisi takaa.
  • Puhelimen push-asetukset:

Android​​​​​​​

  • Asetukset → Sovellusasetukset etsi haluttu sovellus → Sovelluksen käyttöoikeudet → Ilmoitukset → Näytä ilmoitukset → Kyllä
  • Huomiona, että Android-käyttöjärjestelmäversioita on monia, joten monissa puhelimissa tämä polku asetukseen voi olla erilainen.

iPhone​​​​​​​​​​​​​​

  • Asetukset → Etsi haluttu sovellus → Ilmoitukset → Salli ilmoitukset



Maksaminen

MobilePaylla maksaminen ei onnistu

  • MobilePay toimii maksutapana kolmannen osapuolen (maksuvälittäjän) palvelussa (Paytrail / VismaPay). Sovelluksen kautta ostoksen suorittaminen tapahtuu InAppBrowserissa sekä tässä kolmannen osapuolen palvelussa, joilla yhdessä toimiessaan on teknistä yhteensopivyysongelma MobilePayn kanssa. Tämä ongelma koskee vain Android käyttäjiä.
    Valitettavasti tälle ei nykyisillä teknologiaratkaisuilla ole ratkaisua olemassa.

Sovelluksen epänormaali toiminta

Sovellus ilmoittaa "Puuttuvia parametrejä. Ole hyvä ja laita tukeen viesti".

  • Tämä ongelma on tiedossa, mutta emme ole saaneet selville sen aiheuttajaa. Ongelman on todettu korjaantuvan kuitenkin aina sillä, että sovelluksesta kirjautuu ulos ja uudelleen sisään.

Kun sovelluksen avaa, tulee vain musta ruutu ja virheviesti "Application error..."

  • Tämän ongelman on todettu liittyvän pääasiassay Huawein puhelimiin, joissa sovellus ei enää toimi. Syynä tähän on se, että Huawein laitteissa eivät enää toimi Googlen palvelut, jonka teknologioihin sovellus Android puhelimissa syvästi nojaa.

Jumppaan ilmoittautuessa lukee "Ei oikeutta ilmoittautua" tai "invalid date"

  • Mikäli asiakkaalla on ilmoittautumiseen oikeuttava kulkuoikeus voimassa ja laskut maksettuna ja tämä virhe ilmenee, kannattaa ensimmäisenä kirjautua sovelluksesta ulos ja takaisin sisään. Tämän pitäisi korjata ongelma. Jos ongelma ei korjaannu tällä, laittakaa asiasta tukipyyntö.

Muut kysymykset

Mistä tiedän onko vika vain omassa puhelimessani vai onko kyseessä laajempi toimintahäiriö sovelluksessa?

  • Usein ja todennäköisimmin syy applikaation toimimattomuuteen löytyy käyttäjän omasta puhelimesta. Jossain tilanteissa voi olla kyseessä laajempi toimintahäiriö, jolloin ongelma koskee samaan aikaan useita käyttäjiä. Mikäli olet tutustunut yllä oleviin pikaohjeisiin sekä FAQ-kysymyksiin ja todennut ettei toimimattomuus johdu niistä, voit olla yhteydessä oman kuntosalisi asiakaspalveluun. He osaavat usein kertoa, mikäli kyse on laajemmasta toimintahäiriöstä.