WiseGym: Kouvola Power Gymin tarina | WiseNetwork Oy


​​​​​​​
​​​​​​​Vanhojen asiakkaiden sitouttaminen uusia unohtamatta: Kouvola Power Gymin tarina


Kohdennettu markkinointi WiseGymin työkaluilla - eli kuinka päivässä tehtiin yli 33 000€ myynti


Kouvola Power Gymin Black Friday-markkinointisuunnitelma

Halusimme ottaa kaiken irti Black Friday -verkkomyynnistä WiseGymin avulla ja teimme seuraavanlaisen markkinointisuunnitelman nykyisille sekä uusille asiakkaille:

  • Aloitetaan ennakkomarkkinointi Black Friday -tapahtumasta hyvissä ajoin, mutta ei paljasteta tulevia tarjoushintoja asiakkaille. Näin asiakkaat eivät ota houkuttelevia tarjouksia kilpailevilta toimijoilta, vaan haluavat odottaa meidän tulevia tarjouksia ja näin myöskään kilpailijat eivät näe tulevia tarjouksia.
  • Kaksi viikkoa ennen Black Friday -tapahtumaa aloitetaan potentiaalisten asiakkaiden kerääminen tarjoamalla täysin sitoutumatonta ja veloituksetonta viikon testijaksoa kuntosalille "älä osta sikaa säkissä" -kampanjalla. Näin uudet potentiaaliset asiakkaat pääsevät tutustumaan salille ja heidät saadaan lisättyä "potentiaalinen"-liidilistalle.
  • Markkinoidaan "niukkuutta" ilmoittamalla, että tulevat tarjoukset ovat voimassa vain perjantaina 24.11.
    ​​​​​​​
  • Markkinoidaan tulevaa tapahtumaa nykyisille aktiivisille asiakkaille kampanjalla "kohta ladataan salikortit vuoden kovimmilla tarjouksilla".

Kampanjan toteutus​​​​​​​
​​​​​​​

  • Ajastimme uutiskirjeet postitettaviksi asiakkaiden tagien mukaan:
  • "Kertakortti"-asiakkaille kohdennetut tarjoukset kertakorteista
  • Määräaikaisen jäsenyyden omaaville asiakkaille määräaikaisten tuotteiden kampanjat
  • "Vuosikortti"-asiakkaat saivat vain heille suunnatun vuosikorttitarjouksen
  • Potentiaaliset asiakkaat saivat tarjouksen "treenaa loppuvuosi erikoishinnalla".

​​​​​​​​​​​​​​


Kampanjasta huikea menestys

Power Gym teki vuoden 2023 Black Friday -kampanjassaan kaikkien aikojen myyntiennätyksenä. Suurin kiitos kuuluu WisePlatformin myynnin ja markkinoinnin työkaluille, joiden avulla saimme tarjottua kohdennettuja tarjouksia oikeille asiakasryhmille. WisePlatformin työkalujen kohdennettua markkinointia ei voi liikaa ylistää.​​​​​​​​​​​​​​
​​​​​​​

Power Gymin Black Friday -myynti 2023
​​​

  • 12 kk vuosikortteja 67 kpl
  • 20 kerran kortteja 43 kpl
  • 10 kerran kortteja 24 kpl
  • 24/7 jäsenyyksiä 16 kpl
  • Vuosijäsenyyksiä 12 kpl
  • 6 kuukauden kortteja 8 kpl
  • 2 kuukauden kortteja 3 kpl

Power Gym Kouvolan Black Friday -päivän kokonaismyynti oli 33 303 euroa

Tämän lisäksi ennakkomyytiin potentiaalisille asiakkaille jäsenyyksiä teemalla "treenaa loppuvuosi erikoishinnalla". Tämän jälkeen sopimus jatkuu normaalina toistuvalaskutteisena jäsenyytenä. Näitä sopimuksia tehtiin ennätykselliset 87 kappaletta!

​​​​​​​



Ville Ahvenainen / toimitusjohtaja
Kouvola Power Gym




Tagiautomaatio takaa menestyksen
​​​​​​​

WiseGymin markkinointityökalujen avulla asiakkaita voidaan segmentoida täysin automaattisesti käyttämällä erilaisia tageja, jotka luodaan asiakkaan kiinnostuksen kohteiden perusteella. Tagit ovat aiheleimoja, jotka voidaan liittää erilaisiin toimintoihin, mahdollistaen erittäin tarkan yhteyksien ja toimintojen ryhmittelyn järjestelmässä. Tagit mahdollistavat kohdennetun viestinnän, sillä ne päivittävät postituslistat reaaliajassa automaattisesti.

​​​​​​​

Potentiaalisten asiakkaiden eli liidien kerääminen voidaan toteuttaa monella tavalla. Alla yksi esimerkki.
​​​​​​​

1. Järjestetään esimerkiksi kysely tai arvonta, johon vastaamalla asiakas voi voittaa ilmaisen lipun tai muun tuotteen.


2. Kaikille kyselyyn/arvontaan osallistuville henkilöille saadaan automaattisesti määritettyä järjestelmään "potentiaalinen"-tagi.


3. Markkinoidaan kaikille arvontaan osallistuneille "potentiaalinen"-tagin omaaville henkilöille jotain sopivaa "sisäänvetotuotetta" (esim. jotain matalan kynnyksen "oheistuotetta" edulliseen tutustumishintaan).


4. Kun asiakas tarttuu tarjoukseen ja ostaa tuotteen, järjestelmä poistaa häneltä "potentiaalinen"-tagin ja lisää hänelle uuden tagin - tässä tapauksessa se voisi olla esim. "oheistuote". Näin pystytään jatkossa lähestyä näitä "oheistuote"-asiakkaita heille tarkoitetuin tarjouksin.

​​​​​​​

Tarjousten kohdentaminen nykyisille asiakkaille​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​​

WiseGymin työkalut tuovat käden ulottuville oivan keinon lisätä asiakastyytyväisyyttä ja -pysyvyyttä, sillä järjestelmän avulla parhaat kampanjat sekä tarjoukset voidaan kohdistaa koskemaan myös yrityksen nykyisiä asiakkaita (eivätkä parhaat tarjoukset mene aina vain uusille asiakkaille).


Kohdennuksia voidaan tehdä verkkokaupassa. Yksinkertaisimmillaan tämä toimii niillä yrityksillä, joilla on käytössään WisePlatformin toimialakohtainen mobiilisovellus (WiseGym tai WiseGolf): Asiakas yksinkertaisesti klikkaa omassa mobiilisovelluksestaan verkkokauppapainiketta, jolloin hän näkee automaattisesti vain hänelle tarkoitetut tarjoukset ja kampanjat, jotka eivät ole näkyvissä muille ryhmille.