04.04.2024 12:07
Siirtyminen seitsemästä erillisestä järjestelmästä yhteen on tuonyt merkittäviä parannuksia Tapparan liiketoiminnan hallintaan.
Tappara on ollut WiseNetworkin asiakkaana vuodesta 2019 asti. Heillä on käytössään koko WiseEventin tarjoama kattaus: kotisivut, markkinoinnin, myynnin sekä taloushallinnon työkalut. Suurin ihmetyksen aihe - sanan positiivisessa merkityksessä - asiakkuuden aikana on ollut se, miten helposti yrityksen arki sujuu, kun kaikki työkalut ovat samassa järjestelmässä. Aina näin ei ole ollut: ennen vaihtamista WiseEventiin Tapparalla oli käytössään päivittäisen yritystoiminnan pyörittämiseen seitsemän erilaista järjestelmää.
"Ennen kuin vaihdoimme WiseEventiin normaalien toimien tekeminen työpäivän aikana oli hyvin hankalaa. Meillä oli käytössämme yhteensä seitsemän erilaista ohjelmaa, joilla teimme mm. laskuja, BtoB-myyntiä sekä markkinointia. Tilannetta hankaloitti entisestään se, että eri järjestelmien välille ei ollut rakennettu rajapintoja, jolloin tietoja piti siirtää käsin järjestelmästä toiseen. Tämä oli paitsi työlästä, niin jokainen ymmärtää, että tällaisilla toimintatavoilla myös virheiden mahdollisuus kasvoi", muistelee Tamhockey Oy:n kehitys- ja tapahtumajohtaja Aki Hautamäki neljän vuoden takaista tilannetta.
Kysyttäessä, mikä WiseEvent-järjestelmä käyttöönotossa on ylittänyt odotukset, Hautamäki korostaa välittömästi yhtenäisen tiedon merkitystä.
"Aikaisemmin meillä ei ollut edes käsitystä, kuinka paljon helpotusta jokapäiväiseen työntekoon voisi tuoda se, että kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä. Tätä asiaa ei voi korostaa liikaa ja näen, että tämä on kaikkein arvokkain asia WiseEventissä: kaikki data löytyy helposti ja keskitetysti yhdestä paikasta. WiseEvent antaa meille mahdollisuuden todella tuntea asiakkaamme ja pystymme tekemään dataan pohjautuvaa markkinointia. Voimme helposti luoda markkinointikampanjoita erilaisille asiakasprofiileille esimerkiksi heidän ostokäyttäytymisensä mukaan. Lisäksi kaikki myyntidata - liittyy se sitten esimerkiksi BtoB-myyntiin tai fanituotteiden myyntiin - on löydettävissä muutamalla klikkauksella."
Erityisesti järjestelmän tagit ovat nousseet Hautamäen suosikiksi. WiseEventissä tagit mahdollistavat käyttäjäsegmenttien luonnin ja päivityksen automaattisesti, tarjoten tärkeää tietoa asiakkaiden ostohistoriasta, mieltymyksistä ja käyttäytymisestä.
"Tagien ansiosta voimme viestiä kohderyhmillemme äärimmäisen kohdennetusti. Ne eivät ainoastaan pidä asiakastietojamme ajan tasalla, vaan myös tehostavat markkinointiamme, tehden siitä entistä vaikuttavampaa," Hautamäki summaa.
Hautamäen mukaan Tapparan ja WiseNetworkin välinen yhteistyö on ollut saumatonta ja molemminpuolisesti antoisaa alusta alkaen.
"Tuntemalla WiseNetworkin tiimin jäsenet nimeltä ja kasvoilta olemme voineet rakentaa luottamusta. Yhteistyötä ja järjestelmän jatkuvaa kehitystä ajatellen tämä on valtava etu."
Seitsemän järjestelmän vaihtaminen yhteen oli iso projekti mutta yhteistyössä WiseNetworkin henkilöstön kanssa kaikki sujui hyvin.
"Koimme, että järjestelmän vaihtaminen WiseEventiin oli helppoa - ainakin siihen nähden, että siirsimme dataa yhteensä seitsemästä eri järjestelmästä. WiseNetworkin tiimin ammattitaito ja tuki olivat ensiluokkaisia joka askeleella", kertoo Hautamäki.
Niille urheiluseuroille ja muille toimijoille, jotka vielä miettivät pitäisikö heidän tehdä muutoksia järjestelmiinsä, Hautamäki viestittää, että todennäköisesti pitäisi.
"WisePlatformiin tai sen toimialakohtaisiin ratkaisuihin kannattaa vaihtaa viivyttelemättä, sillä yritystoimintaa ajatellen se tulee olemaan paras ratkaisu ja päätös, jonka olet tehnyt", Hautamäki summaa.
Järjestelmää täydentävät toimialakohtaiset ratkaisut, joita ovat mm. tapahtumatoimijoille ja urheiluliiketoimintaan suunnattu WiseEvent, kuntosaleille suunnattu WiseGym sekä golfkenttien tarpeisiin soveltuva WiseGolf. Järjestelmäkokonaisuuden kehittäjänä toimii WiseNetwork Oy.