HS: Mitkään järjestelmät eivät keskustele keskenään

Helsingin Sanomat kirjoitti perjantaina 3.11.2017 artikkelin, jonka mukaan yrityksissä kärsitään it-ahdistuksesta. Mitä se on ja kuinka siltä voidaan välttyä? Meillä on sinulle viisas ratkaisu!

Digitalisaatio - Hyvä renki, huono isäntä

Helsingin Sanomien artikkelista käy selvästi ilmi it-uudistusten ja huonosti toimivien järjestelmien aiheuttamat ongelmat. Käytettävyys on huonoa, järjestelmät eivät keskustele keskenään ja kuluttavat resursseja. 52 prosenttia vastanneista oli sitä mieltä, että It uhkaa heidän työhyvinvointiaan. 46 prosenttia puolestaan oli sitä mieltä, että tietotekniikan haitat ovat heidän työssään suuremmat kuin sen tuomat hyödyt. Alla olevat kommentit on poimittu suoraan artikkelista:

”Kaikkien asiakirjojen käsittely on kuin santapaperin käyttöä nenäliinana. Käyttöliittymää ei ole ajateltu lainkaan peruskäyttäjille.” -Mies, 35

”Tuntikirjaukset ovat työn ja tuskan takana. Jos on etänä ja tietokone ei ole valmiiksi päällä, joutuu kirjautumaan viidesti ja selaamaan 4-5 ruutua ennen kuin pääsee syöttämään tietoja.” -Mies, 39

Artikkelin sanoma on kuin suoraan omasta tarinastamme. WiseNetwork Oy alkoi kehittämään Wise-järjestelmää vuonna 2013 ja nyt yhteensä 40 henkilötyövuoden tuotekehitys on tuonut ratkaisun näihin ongelmiin. Kaikki tärkeät palaset toimivat samassa järjestelmässä, samoilla helppokäyttöisillä logiikoilla ja salasanoilla. Lisäksi pilvipalveluna toimiva järjestelmämme on aina saatavilla ja käytettävissä.

Järjestelmää on kehitetty alusta asti yhdessä pilottiasiakkaiden kanssa. Näin on varmistettu äärimmäisen käyttäjäystävällinen logiikka, joka toimii kuin junan vessa. Samaa asiaa ei tehdä koskaan uudestaan, vaan järjestelmä tallentaa tietoja automaattisesti ja jakaa niitä muiden järjestelmän osien käyttöön. Pitkälle viedyt automaatiot vähentävät manuaalista työtä merkittävästi kaikilla järjestelmän osa-alueilla.


Miksi huonoja järjestelmiä on olemassa?

Artikkelin mukaan ohjelmistosuunnittelijat eivät ymmärrä käytettävyyden päälle, hankkeissa ei haluta käyttää rahaa käytettävyyteen tai tilaajat eivät kiinnitä huomiota käytettävyyteen. Toisaalta syiksi it-ahdinkoon löydettiin yrityskohtaisen räätälöinnin puute, liian suuret odotukset ohjelmistoja kohtaan ja hankinnoissa säästäminen.

WiseNetworkin missio on koko yrityksen historian ajan ollut selvä: Wise-järjestelmä on koko ajan kehittyvä ja asiakkaiden tarpeisiin mukautuva tuote. Käytettävyyttä on priorisoitu, sillä yksi tärkeimmistä tavoitteista on tehostaa yritysten prosesseja ja karsia turhia toimenpiteitä. Digitaalinen maailma kehittyy nopeasti ja siksi on päivänselvää, että kertahankintana tehty järjestelmäinvestointi ei ole toimivin ratkaisu enää vuoden kuluttua.

Emme veloita lisäkuluja tuotekehityksistä, jotka hyödyttävät myös muita asiakkaitamme. Tällä mallilla olemme päässeet järkevään kustannustasoon, joka säästää yrityksiä kalliilta kertainvestoinneilta. Valmiista järjestelmästä räätälöidään asiakkaalle paketti, joka toimii kuukausihintaisena pilvipalveluna ilman kalliita projektikuluja!



Täytä lomake ja ota selvää, kuinka paljon toiminnan tehostaminen ja resurssien säästäminen maksaisi juuri sinun yrityksessäsi.