Liikuntakeskus Sipoon Syke on ollut WiseGymin asiakkaana reilut pari vuotta. Sipoon Sykkeen osakas Anton Isaksson on ollut tyytyväinen sekä järjestelmään että saamaansa palveluun.
Vielä reilut pari vuotta sitten Liikuntakeskus Sipoon Syke kamppaili erilaisten järjestelmien ja exceleiden viidakossa. Vuonna 2019 yritys päätti ottaa toimintansa kehittämisessä ison askeleen eteenpäin ja valitsi toiminnanohjausjärjestelmäkseen markkinoiden kattavimman kokonaisuuden - WiseGymin.
WiseGym on WisePlatform-järjestelmän toimialakohtainen ratkaisu, joka sisältää kaikki liikuntakeskusten ja kuntosalien tarvitsemat työkalut yhdessä ja samassa järjestelmässä.
WiseGym-järjestelmän käyttö on helpottanut Sipoon Sykkeen toimintaa monella tavalla.
"WiseGymin työkalut ovat tätä päivää. Suurin hyöty tulee nimenomaan siitä, että kaikki tarvitsemamme työkalut ovat samassa järjestelmässä ja puhuvat keskenään", kertoo Sipoon Sykkeen osakas Anton Isaksson.
Isaksson kertoo WiseGymin helpottaneen toimintaa organisaation sisällä, sillä on helpompaa jakaa mm. vastuuta, käyttöoikeuksia sekä työtehtäviä, kun kaikki käyttävät samaa järjestelmää ja puhuvat keskenään samaa kieltä.
"Mikäli meillä olisi vielä vanha järjestelmämme käytössä, niin nykyisen toimintamme pyörittämiseksi tarvitsisimme lisäksi ainakin kahdeksan muuta järjestelmää. Todennäköisesti nämä kaikki olisi vielä hankittu eri palveluntuottajilta. Aika montahan niitä olisi. Huh.", Isaksson miettii.
WiseGymin markkinoinnin ja myynnin työkalut ovat vakuuttaneet Isakssonin ja auttaneet yritystä tuottamaan tulosta.
"WiseGymin markkinoinnin työkalut sisältävät sähköpostimarkkinoinnin, tapahtumajärjestämisen, ajanvarauksen, tiedonkeruun sekä markkinointitoimenpiteiden tehokkuuden analysoinnin. Meidän ei tarvitse käyttää näissä kolmansien osapuolten järjestelmiä. Markkinointiviestin lähettäminen sekä artikkeleiden ja muiden sisältöjen liittäminen verkkosivuilta viestiin on vaivatonta ja estetiikkakin on kunnossa", kehuu Isaksson.
Hyvänä puolena Isaksson näkee myös sen, että järjestelmä ottaa huomioon myös hakukoneoptimoinnin ja tagien avulla asiakkaiden hallinnointi on helppoa. Toki nämä vaativat työtä ja suunnitelmallisuutta myös yritykseltä, mutta järjestelmän puolesta on mahdollisuudet vaikka mihin.
WiseGymin myynnin työkaluista erityisesti myynninseurannan työkalu saa kiitosta: "WiseGymin myynninseurannan työkalu on verrattavissa maailmalla tunnettuihin myynninseurantajärjestelmiin ja monessa suhteessa jopa parempi, sillä tiedonkulku ohjelmiston sisällä on sujuvaa eikä sen suhteen tarvitse tehdä mitään ylimääräisiä synkronointeja. Tulosten seuraaminen, seuraavien toimenpiteiden miettiminen sekä niiden kirjaaminen ja synkronoiminen kalenteriin on vaivatonta. Olisi suoraan sanottuna tyhmää olla hyödyntämättä tätä työkalua myynnissä. Työkalun logiikan omaksuminen ei vie kauaa aikaa ja se tuottaa merkittäviä tuloksia niin liikevaihdollisesti kuin ajallisesti tehokkuutena."
Isaksson iloitsee, että WiseGym-järjestelmän käyttö ei ole ainoastaan helpottanut heidän työtään, vaan sen avulla pystytään tarjoamaan myös asiakkaille parempi käyttökokemus.
"Asiakkaidemme arki on helpottunut WiseGymin ja oman sovelluksen myötä. Sovelluksen avulla asiakkaat muun muassa pääsevät sisään salille, pystyvät lukemaan ajankohtaisimmat uutiset, voivat varata ajan jumpalle tai lapsiparkkiin. Parhaassa tapauksessa asiakas voi haluta tulla salille heti. Tällöin hän vain ostaa jäsenyyden verkkokaupastamme ja salin oven saa avattua sovelluksen avulla heti verkko-ostoksen jälkeen. Voilá!"
WiseGymin käyttö on tuonut Sipoon Sykkeelle myös uusia tulonlähteitä sekä yhteistyökumppanimahdollisuuksia B2B-myynnissä, sillä sovelluksen kautta voidaan tarjota käyttäjille sekä asiakkaille erilaisia etuuksia ja alennuksia.
Asiakkaat voivat olla myös luottavaisin mielin asiakastietojensa suhteen, sillä WiseGym-järjestelmä huolehtii tietojen tallentamisesta GDPR-lainsäädännön mukaisesti.
Verrattuna Isakssonin aikaisemmin käyttämiin järjestelmiin, on WiseGymilla lukuisia etuja: "Helppous, nokkeluus ja kaikki saman katon alla. Vaikka joissain tukipyynnöissä voi kestää, pidän silti siitä, että WiseGymilla on oma in-house-tiimi, joka hoitaa järjestelmän koodaukset, asiakaspalvelun ja ongelmat itse. Pikaista korjausta vaatiiviin ongelmiin vastaukset saa nopeasti."
Isaksson arvostaa sitä, että Sipoon Sykkeen on mahdollista olla mukana kehittämässä WiseGym-järjestelmää ja saada siitä yhdessä rakennettua mahdollisimman hyvä - niin omaan kuin yleisestikin liikuntakeskusten sekä kuntosalien tarpeisiin. Isaksson näkee positiivisena myös sen, että WiseGym-järjestelmän hinta on yksi ja sama joka kuukausi. Asiakkaalle ei tule yllätyksiä maksuissa, vaikka kehitystä tapahtuu. "Yhdellä hinnalla saa koko paketin, eikä tarvitse maksaa esimerkiksi kahdeksaa eri laskua", iloitsee Isaksson.
Parasta Isakssonin mukaan järjestelmässä on se, että aina oppii uutta sen ominaisuuksista ja hyödyntämisestä liiketoiminnassa. "Ohjevideot ja muuta materiaalit uusien järjestelmäpäivitysten tai ominaisuuksien käyttöönotossa ovat arvokkaita. WiseGym taipuu niin moneen ja mahdollisuudet myydä ja sitouttaa ovat vaan omasta tekemisestä kiinni."
Isaksson haluaa jakaa erityiskiitoksensa omille WiseNetworkin yhteyshenkilöilleen, joiden kanssa asiointi sujuu ja hommat hoituvat. "Timanttista porukkaa! Kiitos WiseGymin tiimi!", päättää Isaksson.