Palloiluhallien kehitysputki
Artikkelia päivitetty 1.11.2022
Kehitysryhmän allokoimat kehitystarpeet ja niiden alustava valmistumisaikataulu.
Prioriteettijärjestys:
Tärkein
2. tärkein
Vähiten tärkeä
Tehty
TOP PRIORITEETIT
Saldon lataaminen / ostaminen, myös liikuntarahat (TEHTY MÄÄRITYKSET, VIETY KOODAAJALLE)
Ostoskori
Kenttä näkyviin scrollatessa ajanvarauksessa, myös mobiililaitteella
Valo-ohjaus (ensimmäinen asennukset Laajasaloon ja Mailapelikeskus)
Tennisliiton integraatio, seuran jäsenyystiedon hakeminen (PYYDETTY RAJAPINTAKUVAUKSIA, EI SAATU VIELÄ)
Ryhmän/joukkueen tunnistetiedon tms. lisääminen koontilaskun laskuriville, viitekenttä varauskalenteriin?
Käyttöasteraportit: kenttäkohtaisesti, aikakohtaisesti, lajikohtaisesti; prosentuaalisesti ja euromääräisesti
Palkanlaskennan detaljitiedot
Kalenterin ominaisuuksia
- Aikaraja sille, kun esim. 1,5 h varauksen varaaminen estetään ja voi varata vain 1 h. TEHTY
- Adminille mahdollisuus lisätä koriin tuotteita, esim. isoa tilausta varten TYÖN ALLA
- Keskitetty näkymä eri kalentereille, josta on helppo vaihtaa kalenterien välillä
- Värikoodien muokkaamisen mahdollisuus varauskalenteriin
- Kalenterin parantaminen visuaalisesti ENSIMMÄINEN PARANNUS TEHTY, jatketaan parantamista
- Värikoodit tms. osake ja vakiovuoroille sekä hinnat
- Uuden henkilön lisääminen ajanvarauskalenterissa (pitää silti varmistaa, ettei synny tuplaprofiileja)
- "Varausmuistutus" varaajalle haluttuna ajankohtana
- Pitkän tilauksen purkaminen osiin, jos halutaan vapauttaa vain osa myyntiin (olemassa olevan tilauksen muokkaaminen)
- "Lukitusnappula" tiettyyn päivän/ajan muokkaamisen ajaksi
- Kysely, joka hakee tietyltä ajanjaksolta kaikki vapaat ajat (VS. keskitetty kalenteribäkymä)
- "Kiinnitä ylärivi" varauskalenterissa, jotta kenttä näkyy scrollatessa
- Vuoron peruutuksesta kuittaus sähköposti
Kulunvalvonta / valo-ohjaus
- Valo-ohjaus WiseNetworkin järjestelmästä esim. Dali -releeseen SISÄISESSÄ TESTISSÄ, ensimmäinen asennus Laajasaloon syyskuussa
- Valot päälle kenttäkohtaisesti, kun kentällä on voimassa oleva varaus SISÄISESSÄ TESTISSÄ, ensimmäinen asennus Laajasaloon syyskuussa
- Oven hälytys (jos esim. jäänyt auki tiettyyn aikaan)
Vakio-/osakasvuorot
- Osakasvuoron myyminen eteenpäin DONE
- Vakiovuoron myyminen eteenpäin DONE
- Irtovuoron myyminen eteenpäin DONE
- Vakiovuorojen laskuttaminen sykleittäin TYÖN ALLA
- Vuorojen sorttaaminen/laskuttaminen varausajankohdan perusteella DONE
- "Vakiovuorogeneraattori" -> uuden kauden monistaminen vanhojen pohjalta TYÖN ALLA
Muuta
- Saldon ostaminen itselleen ei tällä hetkellä mahdollista, Saldoa nousee peruutuksista, WiseJärjestelmään siirryttäessä voidaan ajaa saldot CRM:n Wisen toimesta
- Chat / Bot integraatio CRM:n ”LeaDoo” (vähentää puheluita ASPAlta) LEADOO:lle tarjottu yhteistyötä, LEADOO ei ole vielä hyväksynyt. Itse Chatbotin upottaminen kotisivuille onnistuu helposti. Jos Bot johdatetaan WiseNetworkin järjestelmän omaan tiedonkeruutyökaluun, saadaan se tieto tietysti suoraan järjestelmään.
- Tennisliiton jäsenrekisterin tietojen integraatio CRM:n (mahdollistaa jäsenyyden mukaisen roolihinnoittelun ajanvarauksiin ym. tuotteisiin) TENNISLIITOLTA tiedusteltu yhteistyömahdollisuuksia ja -ehtoja. Tennisliitto on luvannut, että rajapintaa voidaan käyttää.
- Automatiikka maksamattomille ajanvarauksille/laskuille, päivittäin/viikoittain/kuukausittain
- Admin-puolen tilaukset ja ajanvaraukset erotellaan toisistaan, jolloin ajanvarausten käsittely ja jatkotoimenpiteet ovat helpompia DONE
- Ajanvarausten sorttaus mahdollista tilauspäivän lisäksi jatkossa myös itse vuorojen ajankohdan mukaan DONE
- Ryhmän/joukkueen tunnistetiedon tms. lisääminen koontilaskun laskuriville
- Taloushallinnon työkalujen kehittäminen, mm. raportit -> YLEISKEHITYKSESSÄ
- Käyttöasteraportit (kenttäkohtaisesti, aikakohtaisesti, lajikohtaisesti; prosentit ja euromääräisesti)
Viimeisen vuoden aikana WisePlatformiin valmistuneet ominaisuudet, jotka tukevat palloilutoimintaa:
- Pystytään rajoittamaan ajanvarauskalenterissa, että asiakas pystyy varamaan vain tunnin tai kahden tunnin aikoja, mutta admin-käyttäjällä on mahdollisuus tehdä asiakkaan puolesta 1,5 h varaus.
- Ajan merkkaaminen takaisin ei vahvistetuksi
- Omat varaukset sivun mobiilioptimointi
- Varatun vuoron "Kommentit" päivittymään ilman erillistä sivun latausta
- E-passi maksutavaksi verkkokauppaan
- Osakerekisterin kehittäminen / pukukaappien massalaskutuksen mahdollistaminen
- Kymppikortit
- Osakkaalle mahdollisuus itse merkata kenelle pelioikeus menee käyttöön
- Osakkeiden peliliput
- Osakkaiden kulkuoikeudet / esim. pääsee varaamaan aikaisemmin kuin muut
- Hinnat näkyviin ajanvarauskalenterin yleisnäkymään (dynaaminen hinnoittelu)
- Digitaalisten pelilippujen/lahjakorttien hyödyntäminen
- Maksamattoman varauksen muokkaaminen kassalla
- Värikoodit adminin ajanvarausnäkymään eri kulkuoikeuksille
- Värikoodit adminille onko pelivuorot vahvistettu / vahvistamatta
- Seurat näkyviin ajanvarausnäkymään
- Pelaajan tietojen salaaminen varauskalenterissa
- Ajanvaraustilanteen näkymä asiakasnäytölle
- Verkkokauppakoodin nollaaminen hallinnasta
- Sarjakortin käytön suoraviivaistaminen (asiakas voi valita, mitä maksutapaa käyttää)
- Dashboard / raportit
- Varausvahvistus sähköpostiin ajanvarauksesta
- Kassatyöskentelyn suoraviivaistaminen (tilauksen käsittely riveittäin+kuluvan päivän maksamattomat varaukset+hakutoiminto)
- Tilauksen muokkaaminen kassalla mahdollista, esim. hinnan muuttaminen
- Roolien mukaisen hinnoittelun mahdollistaminen, esim. opiskelijahinnat
- Ajanvarauksesta/kassasta siirtyminen yhdellä klikkauksella asiakkaan crm:n
- Varauksen siirtäminen ja kopioiminen toiseen resurssiin (kentältä toiselle)
- Ajanvarauksen yhteyteen lisämyynnin tekeminen / piikkimyynti esim. yrityksille ravintolapalveluja