RitAki käyttöönotto 2022
​​​​​​​

Projektipäällikkö

Linnea Kotiniemi
linnea.kotiniemi@wisenetwork.fi
044 368 0431​​​​​​​

Yritys

RitAki Oy
2703883-4


Viikko 40

admin.ritaki.fi
vanha.ritaki.fi
salakauppa.ritaki.fi


Tärkeää

  • nykyinen alusta tökkii tällä hetkellä todella paljon, joten kiire saada vaihto tehtyä
  • tästä syystä Rosa alkaa rakentamaan vanhalla alustalla pyörivien valmennusten sisältöjä Wisen järjestelmään
  • Rosa ottaa ulos jäsenrekisterin, näistä pitäisi saada myös samaan exceliin tieto, milloin sopimus on alkanut ja milloin se päättyy -> tämän tiedon avulla jäsenille ajetaan roolille päättymispäivä eli kun rooli lähtee, katseluoikeudet päättyvät
  • jäsenille, joilla on toistuva laskutus, tulee ilmoittaa, että jäsenyys päättyy ja heidän tulee ostaa uusi jäsenyys
  • tagit pitää miettiä valmiiksi näihin ajoihin, esim.
    • 3kk_vanha_alusta
    • 6kk_vanha_alusta
    • ex_jäsen_vanha_alusta
    • jne
    • ROSA --> mietitkö mitkä tagit millekin ryhmälle ajetaan
  • Rosa tekee tärkeimmät tuotteet ensin


Asiakkaalta odotettavat asiat

  • Rosa tekee kotisivujen sisältöä
  • Graafikko ehdottanut myyntisivuksi tällaista pohjaa: https://vanha.ritaki.fi/fi-fi/article/etusivu/ritaki-wellness-jasenyys/1814/
    • tähän tehdään tuotenostona sitten itse jäsenyystuote, vrt. lahjakortit-sivu
    • myös "voisit olla myös kiinnostunut tästä ja tästä tuotteesta" saadaan tehtyä tällöin
  • nykyiseltä alustalta jäsenien tietojen toimitus eli ketkä asiakkaat ajetaan Wisen järjestelmään sisään ja millä tagilla, esim. "jäsen_vanha_alusta" -> Tällöin heille voidaan viestiä erikseen Wisen järjestelmän kautta
  • Rosa miettii tagi-karttaa uudelleen ja selkeämmäksi

Muistiinpanoja

Pidetty palaveri ti 4.10., seuraava palaveri sovittu maanantaille 17.10. klo 12

CMS

  • Wise ottanut domainin haltuunsa


Myynti

  • RitAki tehnyt sopimuksen Visma Payn kanssa
  • Linnea saanut tarvittavat avaimet Visma Payn aukaisuun, Linnea laittaa vielä viestin Helpdeskiin ja pyytää aktiovimaan avaimet
  • Liikuntaedut
    • Wisen kautta saadaan maksutavaksi Smartum ja Epassi
    • Visma Payn kautta saadaan maksutavaksi Edenred
    • liikuntaetuihin huomio: liikuntaeduilla ei voi maksaa toistuvalla korttiveloituksella veloitettavien tuotteiden 1. kk verkkokaupassa, koska tällöin maksukortin tiedot eivät siirry mitenkään Visma Payhin
    • normaalit tuotteet ja laskutettavat tuotteet voi maksaa liikuntaeduilla verkkokaupassa normaalisti
    • liikuntaetuja voi käyttää jäsenyyssopimusten tuleville laskuille, ne pitää tällöin kuitata sopimuksille, käydään tämä läpi seuraavassa tsekissä



Viikko 39

admin.ritaki.fi
vanha.ritaki.fi


Asiakkaalta tarvittavat tiedot

  • domainin tiedot: välittäjänvaihtoavain ja DNS-tietueet
    • Wise ottaa domainin haltuun
    • Rosa selvittää, missä domain tällä hetkellä on


Linnea palaveerannut Rosan kanssa tiistaina 27.9., sovittu seuraavaa:


CMS

  • Wise tekee vanha.ritaki.fi -sivujen visut vastaamaan tämän hetkisiä sivuja
    • visut saadaan ensimmäiseen versioonsa alkuviikosta 40
  • Rosa lataa tarvittavat kuvat Wisen mediakirjastoon: https://media.ritaki.fi/
    • Wisen graafikko ottaa täältä kuvat
  • Wisen toimesta muokataan päävalikko vastaamaan nykyisiä sivuja (tehty)
  • Rosa tekee sisällöt vanha.ritaki.fi -osoitteeseen vastaamaan nykyisiä sisältöjä eli infosivut, myyntisivut


Myynti

  • Rosa tekee tuotteet, joita Wisen järjestelmästä ei vielä löydy
    • Linnea ja Rosa palaveeraavat tiistaina 4.10. ja käyvät läpi tuotteiden teknisen tekemisen
  • huom! Wise on saanut Visma Payn toistuvan korttiveloitustoiminnon valmiiksi ja se on tällä hetkellä testissä pilottiasiakkaalla, infoamme heti kun se on käyttöönottovalmis


Markkinointi

  • Rosa ottaa ActiveCampaignista ulos postituslistat, jos siellä on asiakkaita, joita ei ole Wisen järjestelmässä
  • WooCommercesta otetaan ulos jäsenet, joita ei Wisestä löydy eli käytännössä uudet asiakkaat (Rosa)


Tärkeää huomioitavaa asiakasrekistereistä

WooCommercen kautta jäsenyyden ostaneet asiakkaat maksavat tällä hetkellä toistuvan jäsenyytensä Stripen kautta. Stripestä ei saada asiakkaiden korttitietoja ja siirrettyä niitä Visma Payhin. Käytännössä tällöin pitää toimia seuraavasti:

  • nykyisille jäsenille ilmoitetaan, että järjestelmän vaihtuessa myös jäsenyydet päättyvät
  • otetaan WooCommercesta lista näistä asiakkaista ja ajetaan Wiseen
  • heidän tulee rekisteröityä uuteen järjestelmään ja ostaa jäsenyys uudelleen

Seuraava palaveri: Linnea & Rosa ti 4.10. klo 12.30

  • käydään läpi, miten tuotteet tehdään
  • katsotaan mikä tilanne kotisivujen kanssa
  • yleinen tilannetsekki