WiseGymiin uusi toiminto: Toistuva pankki- tai luottokorttiveloitus tuo uusia mahdollisuuksia asiakkaillemme

WiseNetwork toteuttaa lupaustaan jatkuvasta kehityksestä: tällä kertaa vastaamme erityisesti kuntosalien tarpeeseen toistuvasta pankki- tai luottokorttiveloituksesta.

Kuntosalialalle on jo pitkään kaivattu korttimaksamisen toimintoa, missä asiakasta veloitetaan toistuvasti suoraan hänen pankki- tai luottokortiltaan (Netflixin tai Spotifyn tapaan). Mallissa jäsenyys tai mikä tahansa muu sopimus, on voimassa toistuvaa ja automaattisesti veloitettavaa maksua vastaan. Mikäli maksukortti on vanhentunut tai tilillä ei ole katetta, tällöin maksamatta jättäminen aiheuttaa sopimuksen automaattisen päättämisen siihen hetkeen.

Uutena on tulossa myös toiminto, jolla asiakas voi itse päättää sopimuksensa WiseGym-järjestelmän kautta yhdellä napin painalluksella, oman salinsa ehtojen mukaisesti. Irtisanomistoiminto tulee kaikkiin perinteisiinkin jäsenyyksiin mahdolliseksi, kunhan kaikissa sopimuksissa on sama irtisanomisen ehto ja sali haluaa ottaa toiminnon käyttöönsä. Tällä toiminnolla vähennetään asiakaspalvelun manuaalista työtä niiden kuntosalien osalta, joiden konseptiin se ei erityisesti kuulu. Irtisanomistoiminto mahdollistaa osaltaan myös toistuvan korttiveloituksen eri konseptimalleja.

Toistuva korttiveloitus tuo paljon hyötyjä

Toistuvan korttiveloituksen yksi suurimmista hyödyistä on uusi kampanjamalli kuntosalialalle: nyt voidaan tarjota esimerkiksi viikko tai kaksi veloituksetonta kuntoiluaikaa jo ennen ensimmäistä veloitusta ilman perinteistä työtä klousata "tutustumisviikon" hyödyntävää treenaajaa - sopimus ja veloitukset alkavat automaattisesti kokeiluajan päätyttyä. Ja luonnollisesti WiseGymin tapaan, tuo on rajattavissa vain yhteen kertaan per asiakas. Eli sama malli kuin kaikissa tilauspohjaisissa palveluissa maailmalla on käytössä.

"Tämä toiminto vaatii kokonaan omanlaisensa palvelukonseptin, eikä sitä voi yhdistää perinteisen laskutusmallin jäsenyystyyppeihin", huomauttaa WiseNetworkin liiketoimintajohtaja Joni Meskanen. Syy on se, että tällä mallilla tosiaan ei tarvita erillistä irtisanomista, vaikka se tietysti asiakkaan on mahdollista tehdä. Tällä mallilla ei myöskään synny mitään reskontraa, vaan myynti syntyy, kun asiakkaan korttia veloitetaan. Voit tietenkin tarjota asiakkaillesi perinteisten laskutuspohjaisten jäsenyysmallien lisäksi uusia jäsenyystyyppejä toistuvaa korttiveloitusta hyödyntäen.

"Ehdottomasti näen suurimpina hyötyinä uudenlaisten konseptien luonnin mahdollistamisen, reskontratyön poistumisen ja nopeamman saatavienkierron asiakassaleillemme. En kuitenkaan näe, että tämä korvaisi kokonaan ns. perinteistä jäsenyyslaskutusta, vaan tuo vaihtoehdon uudenlaiseen toimintamalliin ja uudenlaisiin jäsenyyksiin tai lisäpalveluihin. Omien maksujen maksaminen liikuntarahoilla on toki mahdollista myös toistuvan luottokortin mallissa, poislukien tietenkin ensimmäinen maksu joka suoritetaan tallennetulla maksukortilla", kertoo Joni Meskanen.

Visma Pay huolehtii maksun välityksestä

Teknisesti toiminnassa maksun välityksestä huolehtii Visma Pay, joka huolehtii maksukorttien tietojen tallentamisesta, eikä niitä missään olosuhteissa käsitellä WiseGymin järjestelmässä tai palvelimella. Visma Pay tallettaa Finanssivalvonnan sääntöjen mukaisesti maksukorttitiedot ja tarkastaa samalla kortin voimassaolon sekä katevarauksella tarkastaa onko siellä sillä hetkellä rahaa. Tämä ei tietenkään automaattisesti tarkoita, että veloituspäivänä rahaa olisi, mikäli veloituspäivä ei ole tuo sama päivä. Tämän jälkeen Visma Pay tallentaa kortin tiedot palvelimelleen ja toimittaa WiseGymiin vain anonyymin numerosarjan, joka yhdistää WiseGymistä tuon henkilön Visma Payn tuohon maksukorttitietoon.

Pilotointi lokakuussa - kaikille käyttöön marraskuussa

Toistuva korttiveloitus on lokakuun ajan käytössä pilottiasiakkaallamme. Mikäli kaikki sujuu odotetunlaisesti, tuomme uuden toiminnon marraskuussa kaikkien käyttöön. Tiedotamme tästä vielä myöhemmin, kun pilottitestaus on onnistuneesti takana.

"Nyt lokakuun sateiden alkaessa onkin erittäin hyvä paikka taas pohtia, kestääkö nykyinen konseptini nykyisen digitaalisen maailman painetta vai olisiko palvelua hyvä muokata paremmin saavutettavissa olevaksi. Siihen tämä toistuva korttiveloitus konseptina on erinomaisen hyvä. Luonnollisesti autamme asiakkaitamme tässä pohdinnassa, niin tekniikan kuin konseptisparrauksen osalta. Ilokseni voin todeta, että WiseGymin kehityksessä on muitakin asiakkaidemme kovasti toivomia uusia toimintoja. Tiedotamme niistä sitten ajallaan", innostuu Meskanen.