WisePlatformin uudet ominaisuudet 5/2021
WisePlatform-järjestelmään on lisätty toukokuussa runsaasti uusia ominaisuuksia. Katso lista kaikista uusista ominaisuuksista.
Jos kaipaat neuvontaa liittyen uusiin ominaisuuksiin, järjestelmän käyttöön tai vastaasi tulee ongelmatilanne, tukipalvelumme auttaa nopeasti: tuki@wisenetwork.fi.
Mikäli sinulle tulee mieleen laajempia kysymyskokonaisuuksia järjestelmän ominaisuuksista sekä niiden käytöstä, herää kehitysehdotuksia tai kaipaat sparrausta, ole rohkeasti yhteydessä henkilökuntaamme. Katsotaan yhdessä yrityksellenne paras tapa hyötyä järjestelmästä.
Huom.! Osa uusista ominaisuuksista on suoraan käytettävissä WisePlatformin hallintapuolelta, mutta osa edellyttää meiltä toimenpiteitä, mikäli yritys haluaa ominaisuudet käyttöönsä. WiseNetworkiltä toimenpiteitä vaativat uudet toiminnallisuudet on merkitty listaan tähdellä (*). Näiden käyttöönottamiseksi ole meihin yhteydessä esim. sähköpostitse: tuki@wisenetwork.fi .
WiseCRM - asiakashallinnan työkalut
Salasanan palautuslinkin lähettäminen
CRM:n henkilökortilta pystyy nyt lähettämään salasanan palautuslinkin käyttäjälle.
→ "CRM"
→ "Kontaktit"
→ "Henkilöt"
→ Etsitään henkilö järjestelmästä
→ Valitaan henkilökortilta "Lisää" ja sen alta "Lähetä salasanan uusintalinkki".
Kalenterinäkymien vaihtaminen
Kalenterinäkymästä voidaan helposti vaihtaa näytetäänkö kaikki kalenterit vai vain henkilökohtainen.
Valittavissa olevien kalentereiden yläpuolelta löytyy "Vaihda"-rasti, jonka avulla kalenterinäkymää voidaan säädellä.
Hakutyökaluun uusia tekijöitä
CRM:n hakutyökaluun on lisätty uusia laskutukseen liittyviä hakutekijöitä. Asiakkaita voidaan hakea nyt myös seuraavien mukaan:
- laskutussähköposti
- verkkolaskuosoite
- verkkolaskuoperaattori
- oletuslaskutustapa
CRM:stä voidaan hakea esimerkiksi ne asiakkaat, joilla on tietty verkkolaskuoperaattori ja tämän jälkeen heidät voidaan tagittaa ja kontaktoida.
Henkilötietojen tuonti CRM:ään
Mahdollista valita, että tunnistetaanko henkilörivi pelkällä sähköpostiosoitteella vai sähköposti, etunimi ja sukunimi -tiedoilla.
Näin järjestelmään voidaan tuoda esim. excelistä junioripelaajien henkilötietoja siten, että vanhemman lisäksi myös juniorin käytössä on vanhemman sähköpostiosoite.
Ryhmien luominen CRM:ään*
Ryhmätyökalua voi hyödyntää esimerkiksi erilaisten joukkueiden tai myyntiryhmien toiminnassa. Erityisesti, jos tietty ryhmä on oma talousyksikkönsä tai ryhmän tietojen hallinnointi halutaan antaa tietylle henkilölle, työkalu kannattaa ottaa käyttöön. Ryhmälle voidaan asettaa nimi, omistajia, jäseniä ja oma laskutuspohjansa. Ryhmän omistajalle annetaan lisäksi rooli, joka määrittelee sen, mitä kaikkea hän näkee ryhmäänsä tai muun organisaation toimintaan liittyen admin-hallinnassa.
Ryhmän omistajalle voidaan antaa mm. oikeudet päivittää ryhmänsä henkilöiden yhteystietoja sekä lisätä ja poistaa henkilöitä. Omistaja voi myös maksaa ja lähettää ryhmäänsä liittyviä laskuja, ja tarkastella ryhmän talouteen liittyviä raportteja. Täten organisaation alla toimivat erilaiset ryhmät saavat järjestelmästä irti täyden hyödyn GDPR:n huomioiden. Myös organisaation toiminta helpottuu, kun kaikkien ryhmien talous toimii samassa järjestelmässä eikä erillisiä exceleitä tarvitse ylläpitää.
Mikäli haluatte CRM:n ryhmät käyttöönne, ottakaa yhteyttä tuki@wisenetwork.fi.
CRM:n "Henkilöt"-näkymän rajoittaminen
CRM:n ryhmiin liittyen pystytään käyttäjäkohtaisesti määrittämään ne kontaktit, jotka näkyvät "Henkilöt"-listaussivulla.
WiseMarketing - markkinoinnin työkalut
WiseEvent - Tapahtumatyökalu
Ilmoittautumisen manuaalinen vahvistus
Esim. kuntosalien tunti-ilmoittautumisissa voidaan käyttää myös manuaalista vahvistusta.
Järjestelmän "Tapahtumat"-työkalussa "ilmoittautuneet"-välilehdellä, voi ohjaaja vihreää täppää klikkaamalla vahvistaa asiakkaan tunnille saapumisen manuaalisesti.
WiseSales - myynnin työkalut
Tilausvahvistukseen linkki maksulliseen artikkeliin
Kun asiakas ostaa jonkun maksullisen artikkelin, saa hän tilausvahvistuksen mukana linkin ostamaansa artikkeliin.
Sopimussivun nopeuden optimointia
Sopimussivujen ja sopimuslistauksen toimintaa/avautumista on nopeutettu.
Myyntiraportti verkkokauppatilauksista ja kassasta
Samasta myyntiraportista näkee nyt sekä verkkokauppatilaukset että kassan kautta tehdyt myynnit.
Raportista pystyy myös hakemaan esimerkiksi tiettyjä tuotteita tagien avulla.
Raportti löytyy seuraavan polun takaa:
→ "Myynti"
→ "Tilaukset"
→ "Tilaukset"
→ Valitaan sivun yläreunasta "Yhteenveto"
→ Valitaan "yhteenveto"-sivulta "Näytä myös kassamyynnit".
WiseReserve - ajanvaraus
Ajanvaraukseen asetukset mitä henkilötietoja kysytään*
Ajanvarauksessa kysyttäviä henkilötietoja on mahdollista muokata. Ota yhteyttä tuki@wisenetwork.fi, mikäli haluat tehdä muutoksia ajanvarauksessa kysyttäviin asiakkaan tietoihin.
Ajanvaraukseen asetus, jolla saadaan säädettyä milloin ensimmäinen vapaa aika varattavissa.
Voidaan esimerkiksi asettaa, että ensimmäinen varattavissa oleva aika on 24 tunnin päästä nykyhetkestä.
"Peruttu"-tila lisätty ajanvaraukseen
Ajanvarauksiin lisätty "peruttu"-ominaisuus, jolla saa peruttua koko tilauksen kaikki varaukset.
WiseEconomy - Taloushallinnon työkalut
Optiotuotteiden laskutus
Mikäli sopimuksella on optiotuotteita, niin "laskutus"-välilehden laskulistauksen yläriville tulee näkyviin ”Tee lasku optiotuotteista”-painike.
Esim. Liiga-joukkueiden playoff-optiot.