Ohje - WiseCRM: Hakutyökalu

Hakutyökalu on monipuolinen työkalu, jonka avulla järjestelmän tietokannasta voidaan hakea mitä moninaisempia kontaktiryhmiä ja suorittaa ryhmille erilaisia massatoimintoja.

Hakutyökalun toiminta perustuu koko järjestelmää ohjaavan WiseCRM:n toimintaan. Kaikki järjestelmän kontakteihin liittyvä tieto tallentuu tietokantaan, josta voidaan tehdä erilaisia hakuja. Järjestelmästä voidaan helposti hakea esimerkiksi tietyn tuotteen tilanneet, uutiskirjeen avaajat tai vaikkapa tiettyyn tapahtumaan osallistuneet henkilöt. Hakuja voidaan tehdä myös yritystiedoista.


Ohjevideo hakutyökalun käyttöön. (Huom. Evästeet tulee olla hyväksyttynä, jotta videot näkyvät.)


1. Siirrytään hakutyökaluun järjestelmän hallintapuolelta kohdasta:

→ "CRM"
→ "Kontaktit"

Valitaan
→ "Yritykset" tai "Henkilöt" sen mukaan kumpia kontakteja halutaan hakea.


2. Klikataan

→ "Hakutyökalu"-painike, joka löytyy sekä yritysten että henkilöiden alta samasta paikasta sivun yläreunasta.


3. Täytetään hakuehdot:

  • Valitaan listalta haettava asia
  • Valitaan listalta kriteeri
  • Kirjoitetaan hakutermi





4. Jos hakuryhmään halutaan lisätä enemmän hakuehtoja, joiden mukaan haetaan, painetaan sinistä +–merkkiä ja täytetään hakuehdot.

Hakuryhmään voi lisätä useita hakuehtorivejä.



5. Jos hakuehtoja on lisätty useampia, määritetään seuraavaksi halutaanko kaikkien hakuehtojen täyttyvän vai riittääkö, että vain joku ehdoista täyttyy.

6. Kun hakuehdot ovat valmiita, painetaan "Tee haku".


7. Valitaan "Toiminnot"-painikkeesta haetulle kohderyhmälle suoritettava toiminto.