WisePlatformin taloushallinnon uudet ominaisuudet 6/2023
WisePlatform-järjestelmään on lisätty taloushallinnon uusia omainaisuuksia.
Jos kaipaat neuvontaa liittyen uusiin ominaisuuksiin, järjestelmän käyttöön tai vastaasi tulee ongelmatilanne, tukipalvelumme auttaa: tuki@wisenetwork.fi / tuki@wisegym.fi (kuntosalit ja liikuntakeskukset) / tuki@wisegolf.fi (golfkentät)
Mikäli sinulle tulee mieleen laajempia kysymyskokonaisuuksia järjestelmän ominaisuuksista sekä niiden käytöstä, herää kehitysehdotuksia tai kaipaat sparrausta, ole rohkeasti yhteydessä henkilökuntaamme. Katsotaan yhdessä yrityksellenne paras tapa hyötyä järjestelmästä.
Huom.! Osa uusista ominaisuuksista on suoraan käytettävissä WisePlatformin hallintapuolelta, mutta osa edellyttää meiltä toimenpiteitä, mikäli yritys haluaa ominaisuudet käyttöönsä. WiseNetworkiltä toimenpiteitä vaativat uudet toiminnallisuudet on merkitty listaan tähdellä (*). Näiden käyttöönottamiseksi ole meihin yhteydessä esim. sähköpostitse: tuki@wisenetwork.fi / tuki@wisegym.fi / tuki@wisegolf.fi.
Huom. Artikkelin kuvat saa avautumaan isompana klikkaamalla niitä.
"Hae raportti" -painike kirjanpidon raporteille
Kirjanpidon raporttien hakemista on haluttu selkeyttää ja nopeuttaa. Tämän johdosta raporteille on nyt lisätty painike "Hae raportti".
Vaihtamalla raporttia (tuloslaskelman, tase, tosite jne.) päivittyvät hakukentät valitun raportin mukaiseksi. Raportin valinnan jälkeen astetetaan hakukriteerit, kuten ajanjakso, kirjanpitotili tai kustannuspaikka. Tämän jälkeen klikataan "Hae raportti", jolloin raportti valituilla hakuehdoilla latautuu.
Kaikki hakuehdot saadaan nollattua klikkaamalla välilehden otsikkoa "Raportit". Toiminto palauttaa oletusnäkymän, eli tuloslaskelman kuluvalta tilikaudelta.
Katso tarkemmat ohjeet >> |
Sähköposti-ilmoituksen estäminen ostolaskun tarkastajalle tai hyväksyjälle
Käyttäjäkohtainen asetus, jolla saa ostolaskujen tarkistuskierron sähköposti-ilmoitukset pois päältä.
Asetus laitetaan päälle ostolaskujen asetukset välilehdellä.
Henkilöllä tulee olla rooli "Ostolaskun tarkastaja" tai "Ostolaskun hyväksyjä", jotta asetus on hänelle näkyvissä.
Ohjeet ostolaskujen asetuksiin >> |
Salli verokoodin ja alv% automaattimuutos ostolaskuilla
Ostolaskujen asetuksiin on lisätty ominaisuus, jolla ostolaskujen tiliöintiä voi automatisoida lisää.
Sallittaessa uusi ominaisuus käyttöön, hakee ostolaskujen tiliöintitiedot verokoodin aina suoraan kirjanpitotilin takaa. Jos ominaisuus otetaan käyttöön, tulisi tarkistaa, että tilikartan kirjanpitotileille on asetettu oikeat verokoodit.
Ominaisuuden saa käyttöönsä siirtymällä: Taloushallinto - Ostolaskut - Asetukset ja klikkaamalla kuvassa olevaan asetukseen "Kyllä".
Huom! Jos kirjanpitotilille asetettu verokoodi on "ei alv-käsittelyä" niin myös alv% vaihdetaan ostolaskulla nollaksi (muissa tilanteissa ei muuteta alv%:a).
Manuaalitositteen oletusverokannaksi 0% ja -verokoodiksi ei alv käsittelyä
Manuaalitositteella saadaan tarvittaessa muodostettua esimerkiksi muistiotosite, jossa verokoodi ja verokanta tileille määritetään itse.
Taloushallinto → Kirjanpito → Manuaalitosite
Kopioi kuvaus ja kopioi riviselite oletuksena kaikkiin tositetyyppeihin
Kopioi kuvaus = Kopioi kuvaus -rivillä olevan tekstin kaikille tiliöintiriveille.
Kopioi riviselite = Kopioi riviselitteen ensimmäiseltä tiliöintiriviltä kaikille tiliöintiriveille.