WiseEcommerce B2B verkkokauppa, B&B Products Oy / Skydda

"Ostaminen asiakkaalle helpoksi ja palvelu sujuvammaksi"

WiseNetwork aloitti vuoden 2015 alussa yhteistyön B&B Products Oy:n Skydda-konseptin kanssa. Skydda tarjoaa rakennusalalle ainutlaatuisen konseptin henkilönsuojaukseen. BtoB-kauppaa tekevälle Skyddalle WiseNetwork toteutti suljetun WiseEcommerce-verkkokaupan, jossa on asiakaskohtaiset tuotevalikoimat ja hinnastot. Asiakaslähtöinen verkkokauppa tukee hyvin Skyddan asiakasystävällistä kokonaiskonseptia.


- Skydda Online on ollut erinomainen työkalu asiakkaan sekä asiakaspalvelumme ja tilausten tallentamisen välillä. Se aktivoi asiakkaan tutustumaan tuotteisiin ja tekemään tilauksen itse suoraan järjestelmässä, ilman asiakaspalvelumme välitöntä käyttämistä. Asiakkaan kannalta tilaaminen on yksinkertaisempaa, kun tuote, hinta ja eri variaatiot ovat heti nähtävillä. Vanhat tilaustiedot ovat myös hyvä työkalu, sillä useimmilla on tarvetta samoille tuotteille, joten tilaus on helppo toistaa ja niihin pääsee palaamaan myöhemminkin, kertoo markkinointikoordinaattori Marianne Ellonen Skyddalta.

Käyttöönotto asteittain

Koska verkkokauppa muuttaa toimintamallia asiakkaiden kanssa merkittävästi, on asiakaskohtainen verkkokauppa otettu käyttöön Skyddalla asiakas kerrallaan. Näin on varmistettu, että myös asiakas on valmis uuteen toimintamalliin. Asiakkaiden kokemuksia ja mielipiteitä on kuunneltu koko prosessin ajan ja pidetty huolta siitä, että uusi palvelumalli varmasti tuo lisäarvoa myös asiakkaalle.

- Kokonaisuudessaan Skydda Online on otettu positiivisesti vastaan ja projekti aloitettiinkin alun perin kysyntään vastaamisena. Kauppaa on sanottu yksinkertaiseksi ja nopeaksi käyttää. Myös mahdolliset toimintahäiriöt saadaan ratkaistua nopeasti, Marianne Ellonen jatkaa.

Skyddan asiakas pääsee omaan verkkokauppanäkymäänsä kirjautumalla palveluun. Verkkokaupassa asiakkaalla on hänelle kohdennettu tuotevalikoima ja omat asiakaskohtaiset hinnat.
Skyddan asiakas pääsee omaan verkkokauppanäkymäänsä kirjautumalla palveluun. Verkkokaupassa asiakkaalla on hänelle kohdennettu tuotevalikoima ja omat asiakaskohtaiset hinnat.

- Skyddan näkökulmasta katsottuna verkkokaupan käyttäminen vähentää tavallaan ”turhaa” viestittelyä asiakaspalvelun ja asiakkaan välillä. Skydda Onlinesta on myös helppo tarkastaa asiakkaan valikoima ja hinnat reaaliaikaisesti, tämä on siis erinomaista myös myyjiemme kannalta. Järjestelmään on myös helppo lisätä ja poistaa tuotteita, sekä yksilöidä sitä asiakkaalle, Marianne Ellonen kiittelee.


Lue myös seuraavat artikkelit

Markkinointiviestintä ja myynti CRM-ohjauksella

Myynnin työkalut: tarjous/sopimusmyynti, verkkokaupat B2C ja B2B, varaus-ja kassajärjestelmät ohjattuna samasta tuotehallinnasta yhteisillä logiikoilla.

Lue lisää