Ohje - WiseCRM: Hakutyökalu

Hakutyökalu on monipuolinen työkalu, jonka avulla järjestelmän tietokannasta voidaan hakea mitä moninaisempia kontaktiryhmiä ja suorittaa ryhmille erilaisia massatoimintoja.

Hakutyökalun toiminta perustuu koko järjestelmää ohjaavan WiseCRM:n toimintaan. Kaikki järjestelmän kontakteihin liittyvä tieto tallentuu tietokantaan, josta voidaan tehdä erilaisia hakuja. Järjestelmästä voidaan helposti hakea esimerkiksi tietyn tuotteen tilanneet, uutiskirjeen avaajat tai vaikkapa tiettyyn tapahtumaan osallistuneet henkilöt. Hakuja voidaan tehdä myös yritystiedoista.


Ohjevideo hakutyökalun käyttöön. (Huom. Evästeet tulee olla hyväksyttynä, jotta videot näkyvät.)


1. Siirrytään hakutyökaluun järjestelmän hallintapuolelta kohdasta:

→ "CRM"
→ "Kontaktit"

Valitaan
→ "Yritykset" tai "Henkilöt" sen mukaan kumpia kontakteja halutaan hakea.


2. Klikataan

→ "Hakutyökalu"-painike, joka löytyy sekä yritysten että henkilöiden alta samasta paikasta sivun yläreunasta.


3. Täytetään hakuehdot:

  • Valitaan listalta haettava asia
  • Valitaan listalta kriteeri
  • Kirjoitetaan hakutermi





4. Jos hakuryhmään halutaan lisätä enemmän hakuehtoja, joiden mukaan haetaan, painetaan sinistä +–merkkiä ja täytetään hakuehdot.

Hakuryhmään voi lisätä useita hakuehtorivejä.



5. Jos hakuehtoja on lisätty useampia, määritetään seuraavaksi halutaanko kaikkien hakuehtojen täyttyvän vai riittääkö, että vain joku ehdoista täyttyy.

6. Kun hakuehdot ovat valmiita, painetaan "Tee haku".


7. Valitaan "Toiminnot"-painikkeesta haetulle kohderyhmälle suoritettava toiminto.


Lue lisää tageista

WiseCRM mahdollistaa yritysten ja henkilöiden loogisen ryhmittelyn tagien avulla. Tagien käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa kohdistettua markkinointia.

Mitä ovat tagit ja mihin niitä käytetään?

Tagit ovat hakusanoja, joiden avulla dataa pystytään järjestämään ja hallitsemaan. Niiden käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa markkinoinnin kohdentamista.

Lue lisää

Vasemmalla yrityskontaktin lisäyslomake ja oikealla henkilökontaktin lisäyslomake. Tagi-kenttä on lomakkeissa ympyröitynä.

Ohje - WiseCRM: Tagin lisääminen yksittäiselle henkilö- tai yrityskontaktille

Tagien lisääminen yksittäiselle henkilölle ja yritykselle tapahtuu CRM:n henkilö- tai yrityskortilta. Mikäli tagi halutaan asettaa jollekin tietylle kontaktiryhmälle, kannattaa käyttää CRM:n hakutyökalua.

Lue lisää

Ohje - WiseMarketing: Postituslistojen automatisointi tageilla

Järjestelmän sähköpostimarkkinoinnin alle pystyy tekemään automaattisesti tagien perusteella päivittyviä postituslistoja.

Lue lisää