Ohje: WiseCRM - tagin lisääminen yksittäiselle henkilö- tai yrityskontaktille

Tagien lisääminen yksittäiselle henkilölle ja yritykselle tapahtuu CRM:n henkilö- tai yrityskortilta. Mikäli tagi halutaan asettaa jollekin tietylle kontaktiryhmälle, kannattaa käyttää CRM:n hakutyökalua.

Mitä tagit ovat?

Tageja voidaan pitää järjestelmään lisättävinä hakusanoina, joiden avulla esimerkiksi yritys- ja henkilökontaktit voidaan ryhmitellä loogisesti. Näin järjestelmän sisältämä data saadaan pidettyä hyvässä järjestyksessä ja sitä päästään hyödyntämään täysimääräisesti. Tagit toimivat pohjana markkinoinnin ja viestinnän kohderyhmien luomiselle.


Yksittäisen tagin lisääminen kontaktille

Tapa 1. Tagin lisääminen kontaktin lisäysvaiheessa.

Yksittäisen tagin voi lisätä henkilölle tai yritykselle samalla, kun syöttää kontaktin tiedot järjestelmään.

1. Avaa järjestelmän yritys- tai henkilökontaktit valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "CRM".

2. Valitse "Kontaktit".

3. Valitse "Yritykset" tai "Henkilöt".

4. Valitse "Lisää uusi kontakti".

5. Avautuvalle lomakkeelle syötetään kontaktin tiedot ja siitä löytyy myös kohta tageille.

Vasemmalla yrityskontaktin lisäyslomake ja oikealla henkilökontaktin lisäyslomake. Tagi-kenttä on lomakkeissa ympyröitynä.


Tapa 2. Tagin lisääminen yritys- tai henkilökortilta

Yksittäisen tagin saa lisättyä henkilölle tai yritykselle järjestelmän CRM:stä henkilö- tai yrityskortilta.

1. Avaa järjestelmän yritys- tai henkilökontaktit valitsemalla järjestelmän hallintapuolella "CRM".

2. Valitse "Kontaktit".

3. Valitse "Yritykset" tai "Henkilöt"

4. Etsi haluttu kontakti järjestelmästä käyttämällä jotain sivun hakukenttää ja klikkaa haluttu kontakti auki.


Avautuvalla yritys- tai henkilökortilla pääsee lisäämään tageja.

5. Kirjoita "Tagit"-kenttään haluttu tagi. Mikäli tagi löytyy jo järjestelmästä, voidaan se valita alasvetovalikosta.

Tagin lisääminen CRM:n henkilökortilla.

6. Mikäli tagia ei löydy järjestelmästä valmiina, painetaan tagin kirjoittamisen jälkeen koneen näppämistöltä "Enter" tai "välilyönti".

7. Paina tagien lisäämisen jälkeen "tallenna".

Tagin lisääminen CRM:n yrityskortilla.


Lue lisää tageista

Mitä ovat tagit ja mihin niitä käytetään?

Tagit ovat hakusanoja, joiden avulla dataa pystytään järjestämään ja hallitsemaan. Niiden käyttö tehostaa asiakashallintaa ja helpottaa markkinoinnin kohdentamista.

Lue lisää

Tagien hallinta: miten lisään tageja ja pidän ne järjestyksessä?

Tageja saa lisättyä järjestelmän useissa kohdissa. Katso ohjeet tagien lisäämiseen ja vinkit tagien hallinnointiin.

Lue lisää

Ohje: WiseCRM - tagin lisääminen usealle henkilö- tai yrityskontaktille yhdellä kertaa

CRM:n hakutyökalun avulla henkilö- ja yrityskontakteille on mahdollista lisätä tageja "massa-ajoina". Näin tagi saadaan lisätty helposti useille kontakteille kerralla.

Lue lisää