WiseNetwork ja Tappara | WiseNetwork Oy

Tappara pyörittää liiketoimintaansa tehokkaasti yhdellä järjestelmällä

Tappara vakuuttui WiseNetworkin tarjoamasta "kaikki samassa järjestelmässä" -kokonaisuudesta ja pyörittää koko liiketoimintaansa WiseEvent-järjestelmällä. Siirtyminen seitsemästä erillisestä järjestelmästä yhteen on tuonyt merkittäviä parannuksia Tapparan liiketoiminnan hallintaan.

Yksi järjestelmä korvasi seitsemän erilaista

Tappara on ollut WiseNetworkin asiakkaana vuodesta 2019 asti. Heillä on käytössään koko WiseEventin tarjoama kattaus: kotisivut, markkinoinnin, myynnin sekä taloushallinnon työkalut. Suurin ihmetyksen aihe - sanan positiivisessa merkityksessä - asiakkuuden aikana on ollut se, miten helposti yrityksen arki sujuu, kun kaikki työkalut ovat samassa järjestelmässä. Aina näin ei ole ollut: ennen vaihtamista WiseEventiin Tapparalla oli käytössään päivittäisen yritystoiminnan pyörittämiseen seitsemän erilaista järjestelmää.

"Ennen kuin vaihdoimme WiseEventiin normaalien toimien tekeminen työpäivän aikana oli hyvin hankalaa. Meillä oli käytössämme yhteensä seitsemän erilaista ohjelmaa, joilla teimme mm. laskuja, BtoB-myyntiä sekä markkinointia. Tilannetta hankaloitti entisestään se, että eri järjestelmien välille ei ollut rakennettu rajapintoja, jolloin tietoja piti siirtää käsin järjestelmästä toiseen. Tämä oli paitsi työlästä, niin jokainen ymmärtää, että tällaisilla toimintatavoilla myös virheiden mahdollisuus kasvoi", muistelee Tamhockey Oy:n kehitys- ja tapahtumajohtaja Aki Hautamäki neljän vuoden takaista tilannetta.

"Etsiessämme ratkaisua Tapparan toiminnanohjaukseen löysimme WiseNetworkin ja heidän tarjoamansa WiseEvent-järjestelmän. Ratkaiseva syy WiseEventin valintaan oli se, että kokonaisuus pystyi tarjoamaan meille kaikki työkalut yhdessä paketissa. Kaikki, mitä liiketoiminnassamme tarvitaan – myynnistä markkinointiin ja sopimusten hallintaan – on nyt integroitu saumattomasti yhteen järjestelmään, mikä mahdollistaa entistä vaivattomamman toiminnan", iloitsee Aki Hautamäki.

Tehokkuutta ja ymmärrystä WiseEvent-järjestelmällä

Kysyttäessä, mikä WiseEvent-järjestelmä käyttöönotossa on ylittänyt odotukset, Hautamäki korostaa välittömästi yhtenäisen tiedon merkitystä.

"Aikaisemmin meillä ei ollut edes käsitystä, kuinka paljon helpotusta jokapäiväiseen työntekoon voisi tuoda se, että kaikki tieto on yhdessä järjestelmässä. Tätä asiaa ei voi korostaa liikaa ja näen, että tämä on kaikkein arvokkain asia WiseEventissä: kaikki data löytyy helposti ja keskitetysti yhdestä paikasta. WiseEvent antaa meille mahdollisuuden todella tuntea asiakkaamme ja pystymme tekemään dataan pohjautuvaa markkinointia.​​​​​​​ Voimme helposti luoda markkinointikampanjoita erilaisille asiakasprofiileille esimerkiksi heidän ostokäyttäytymisensä mukaan. Lisäksi kaikki myyntidata - liittyy se sitten esimerkiksi BtoB-myyntiin tai fanituotteiden myyntiin - on löydettävissä muutamalla klikkauksella."​​​​​​​

Erityisesti järjestelmän tagit ovat nousseet Hautamäen suosikiksi. WiseEventissä tagit mahdollistavat käyttäjäsegmenttien luonnin ja päivityksen automaattisesti, tarjoten tärkeää tietoa asiakkaiden ostohistoriasta, mieltymyksistä ja käyttäytymisestä.

"Tagien ansiosta voimme viestiä kohderyhmillemme äärimmäisen kohdennetusti. Ne eivät ainoastaan pidä asiakastietojamme ajan tasalla, vaan myös tehostavat markkinointiamme, tehden siitä entistä vaikuttavampaa," Hautamäki summaa.

Aki Hautamäki on Tamhockey Oy:n kehitys- ja tapahtumajohtaja. Tappara siirtyi WiseNetworkin asiakkaaksi vuonna 2019 ja yrityksessä ollaan erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön. Kuva: Jarno Kylmänen / maisemassa.com

Sujuvaa yhteistyötä WiseNetworkin kanssa

Hautamäen mukaan Tapparan ja WiseNetworkin välinen yhteistyö on ollut saumatonta ja molemminpuolisesti antoisaa alusta alkaen.

"Tuntemalla WiseNetworkin tiimin jäsenet nimeltä ja kasvoilta olemme voineet rakentaa luottamusta. Yhteistyötä ja järjestelmän jatkuvaa kehitystä ajatellen tämä on valtava etu."

Seitsemän järjestelmän vaihtaminen yhteen oli iso projekti mutta yhteistyössä WiseNetworkin henkilöstön kanssa kaikki sujui hyvin.

"Koimme, että järjestelmän vaihtaminen WiseEventiin oli helppoa - ainakin siihen nähden, että siirsimme dataa yhteensä seitsemästä eri järjestelmästä. WiseNetworkin tiimin ammattitaito ja tuki olivat ensiluokkaisia joka askeleella", kertoo Hautamäki.

"Paras päätös, jonka voit tehdä"

Niille urheiluseuroille ja muille toimijoille, jotka vielä miettivät pitäisikö heidän tehdä muutoksia järjestelmiinsä, Hautamäki viestittää, että todennäköisesti pitäisi.

"WisePlatformiin tai sen toimialakohtaisiin ratkaisuihin kannattaa vaihtaa viivyttelemättä, sillä yritystoimintaa ajatellen se tulee olemaan paras ratkaisu ja päätös, jonka olet tehnyt", Hautamäki summaa.


WisePlatform on valmis CRM-ohjattu toiminnanohjausjärjestelmä, jossa kotisivut, hallinnon, markkinoinnin, myynnin ja taloushallinnon työkalut (myynti- ja ostolaskut, palkat sekä kirjanpito) ovat helppokäyttöisesti samassa järjestelmässä - samoilla logiikoilla ja käyttäjätunnuksilla.
Järjestelmää täydentävät toimialakohtaiset ratkaisut, joita ovat mm. tapahtumatoimijoille ja urheiluliiketoimintaan suunnattu WiseEvent, kuntosaleille suunnattu WiseGym sekä golfkenttien tarpeisiin soveltuva WiseGolf. Järjestelmäkokonaisuuden kehittäjänä toimii WiseNetwork Oy.

Referenssit

On monta syytä valita WisePlatform yrityksen tai yhteisön toiminnanohjaukseen.

Lue lisää