05.03.2024 09:07
Miten saadaan paras hyöty irti yrityksen tärkeimmästä työkalusta eli CRM:stä?
Asiakkaan tunteminen on menestyksekkään liiketoiminnan harjoittamisen kulmakiviä. Asiakkaan tunteminen puolestaan tarkoittaa sitä, että tiedät hänen kiinnostuksen kohteistaan ja pystyt sitä kautta vaikuttamaan hänen ostokäyttäytymiseensä. Tärkein yksittäinen työkalu asiakasdatan tallentamiseen on yrityksen oma CRM. Hyvällä omatunnolla voi täten sanoa, että CRM on myös asiakkaan tuntemisen kannalta se kaikkein tärkein työkalu. Hyvä CRM tallentaa asiakkuuksistasi paljon dataa. Hyvä CRM on tietysti helppokäyttäytöinen. Tärkeintä on kuitenkin se, miten joka päiväisessä työnteossasi pystyt konkreettisesti hyödyntämään omaa CRM:si ja sen sinulle tarjoamaa dataa.
WiseEvent-toiminnanohjausjärjestelmän ”Kaikki samassa järjestelmässä” logiikka on mahdollista juurikin järjestelmän CRM-ohjauksen vuoksi. CRM, markkinoinnin työkalut ja myynnin työkalut muodostavat pyhän kolminaisuuden, joka rattaan tavoin puskee liiketoimintaasi eteenpäin.
Miten se käytännössä toimii?
CRM:n keräämä data ja segmentointi mahdollistaa kohdennetun markkinoinnin tekemisen järjestelmän omilla työkaluilla. WiseCRM hyödyntää erityisesti aihetunnisteita eli ”tägejä” sekä rooliohjausta. Aihetunnisteiden avulla voidaan luoda automatisoituja postituslistoja, joita voidaan hyödyntää järjestelmän markkinoinnin työkaluissa: uutiskirjemarkkinoinnissa, tekstiviestimarkkinoinnissa, push-viesteissä sekä tapahtumakutsuissa. Markkinoinnin työkalujen avulla voit luoda kohdennettua viestintää sekä luoda erilaisia kampanjoita, käytännössä generoit siis yrityksellesi lisää myyntiä.
Tästä päästäänkin myynnin työkaluihin. Keskitetyn tuotehallinnan avulla voit myydä tuotteita kassasovelluksella, sopimushallinnalla tai verkkokaupalla. Verkkokaupparatkaisut sisältävät mm. ajanvarauskalenterin resurssien myymisen, oman lippukaupan sekä voit tietysti myydä jäsenyys- ja normaalityyppisiä tuotteita. Tuotehallinnassa kaikille myytäville tuotteille voidaan asettaa tägit. Eli kun osto tapahtuu, kyseinen asiakas saa CRM:n asiakaskortilleen tuotteelle määritetyn tägin. WiseCRM asettaa kyseisen asiakkaan automaattisesti postituslistalle, johon kyseinen tägi on liitetty. Näin ratas jauhaa CRM:n, markkinoinnin ja myynnin kautta sinulle koko ajan kasvavaa myyntipotentiaalia ja sinun tehtäväksesi jää suunnitella erilaisia myyntikampanjoita eri kohderyhmille.
Myös taloushallinto hyötyy CRM-ohjauksesta
WiseEvent toiminnanohjausjärjestelmä sisältää myös taloushallinnon työkalut. Myyntilaskut, ostolaskut, kirjanpito ja palkat hoituvat samoilla käyttäjätunnuksilla ja logiikoilla kuin muukin operoiminen järjestelmässä. CRM:n, markkinoinnin ja myynnin työkalut tukevat vahvasti myös taloushallinnon työtehtävissä.
CRM:n ansiosta voidaan mm. antaa rooliohjatusti asiakkaille oikeus ostaa laskulle, määritellä yrityskohtaisesti laskutusehdot sekä määritellä yrityskohtaisesti ostolaskun kierto. Tuotehallinnan avulla puolestaan jokaiselle myytävälle tuotteelle määritellään kirjanpitotili ja kustannuspaikka, jolloin kaikki myyntisi siirtyvät automaattisesti myös kirjanpitoon. Voidaan jopa käyttää aliyrityksiä, eli useamman eri organisaation tilejä järjestelmässä, joihin myynnit ohjautuvat. Markkinoinnin työkaluista tiedonkeruulomakkeelle voidaan nostaa tuotehallinnasta tuotteita, jolloin vaikkapa VIP-tilan varatessa asiakas voi täyttää lomakkeelle haluamansa tarjoilut. Tällöin kyseisestä tiedonkeruulomakkeen täyttämisestä generoituu automaattisesti tilausluonnos, joka on laskutettavissa muutamalla klikkauksella.
WiseEventin ”Kaikki samassa järjestelmässä” toiminnanohjausjärjestelmä on suunniteltu tehostamaan sinun ajankäyttöäsi ja auttamaan sinua liiketoimintasi kehittämisessä. Haluamme tarjota sinulle yhdessä paketissa työkalut yritystoimintasi jokapäiväiseen operoimiseen.
Jose Laaksonen
Toimialajohtaja / Event
+358 40 753 4615
jose.laaksonen@wisenetwork.fi
WiseNetwork Oy
Luotsinmäenpuistokatu 2, 28100 Pori