​​​​WiseBlog: mielessä kuntosalin perustaminen? | WiseNetwork Oy

WiseBlog: mielessä kuntosalin perustaminen?

Vältä 5 suurinta virhettä, jotka voit tehdä alussa.

Mielessä kuntosalin perustaminen? Vältä sudenkuopat, jotka voivat muuttaa kuntosalisi autioksi.​​​​​​​

Blogikirjoituksessamme paljastamme "Aloittelevan kuntosaliyrittäjän 5 suurinta virhettä". Opi, miten järkevä tilan valinta, fiksut palvelutarjonnat ja asiakaskeskeisyys voi muuttaa kuntosalisi suosituksi treenipaikaksi.

Älä mene yleisiin sudenkuoppiin - opi, mitä ei kannata tehdä ja miksi se on tärkeämpää kuin uskotkaan!​​​​​​​
​​​​​​​

1. Älä yritä miellyttää kaikkia

Vaikka toimisit pienessä kaupungissa ja tarvitsisit laajan asiakaskunnan, tee valintoja. Söisitkö mieluummin ravintolassa, joka tarjoaa kaikkea, mutta kaikki on keskinkertaista, vai ravintolassa, jonka listalla on vain viisi ruokalajia, mutta ne ovat kaikki uskomattoman herkullisia? Harkitse markkinatutkimuksen tekemistä selvittääksesi, mitkä ainutlaatuiset tarjonnat voisivat houkutella uskollisia asiakkaita. Liiketoiminnan räätälöiminen tietylle markkinaraolle mahdollistaa myös kohdennetummat markkinointistrategiat, jolloin voit optimoida mainosbudjettisi ja -ponnistelusi.


2. Älä valitse vääränlaista tilaa

Sijainnin suhteen on aina tehtävä kompromisseja, mutta niitä on onneksi mahdollista minimoida. Valitse tila, joka on heti alusta alkaen sopivan kokoinen juuri sinun konseptillesi. Liian suuri tai liian pieni tila ei vain toimi. Arvioi myös, kuinka helposti kohdeasiakkaasi pääsevät tilaan; ota huomioon tekijät kuten pysäköintimahdollisuudet ja julkisen liikenteen yhteydet.

​​​​​​​

3. Älä myy 10-kortteja

Kymppikortti on täysin vastakohta sille, mitä asiakkaille tarjoat. Liikunnan idea on tuoda energiaa, hyvää oloa, jne. Kymppikortin osalta ihmisen luontainen ajattelumaailma menee näin:

Minulla on huono päivä ja olen väsynyt, joten en halua "tuhlata" käyntiä kymppikortista , kun en kuitenkaan saavuta mitään kuntosalilla.

Aikaan sidotun salikortin tapauksessa juuri tuollaisena päivänä mennään salille - vaikka istuskelemaan ja juttelemaan treenikavereille. Ja innostutaan treenaamaan ja poistutaan hyvällä fiiliksellä - sitähän juuri myyt!

4. Älä tee asiakkaillesi korkeaa kynnystä aloittaa

Liittymismaksu - siis mikä? Liittymismaksuilla ja aloitusmaksuilla usein yritetään nostaa asiakkuuden elinkaaren arvoa. Näin voi ollakin, mutta samalla usein tullaan pienentäneeksi uusien asiakkaiden määrää, eli volyymia.

Tee aloittaminen mahdollisimman helpoksi. Tarjoa ilmainen kokeilukerta tai ilmainen ensimmäisen treenikerta. Näin voit houkutella potentiaalisia asiakkaita tutustumaan palveluihisi ilman taloudellista sitoutumista.

Varmista, että CRM-järjestelmäsi seuraa näitä ilmaisia kokeilijoita, jotta voit markkinoida heille tehokkaasti täysiaikaisia kuntosalipassejasi.


5. Älä pakkosido asiakkaitasi - anna heidän viihtyä
​​​​​​​

Pakotetut pitkät määräaikaiset sopimukset pienentävät uusien asiakkaiden määrää ja aiheuttavat tyytymättömyyttä, kun asiakas joutuu maksamaan palvelusta, vaikkei sitä käytä. Asiakkaasi eivät osta salikorttia itse sopimuksen vuoksi, vaan liikkumisen tulosten ja hyvän olon vuoksi. Huolehdi, että asiakkaillasi on puitteet ja palvelu kunnossa ja anna heidän itse päättää, kuinka pitkään he haluavat asiakkaanasi olla. Omasta tahdostaan asiakkaana olevat ihmiset myyvät saliasi kavereilleen ja palaavat mielellään asiakkaaksesi uudelleen ja uudelleen.


​​​​​



Voisit pitää myös näistä artikkeleistamme:
​​​​​​​


Joni Meskanen

Toimitusjohtaja / WiseNetwork

Olen omistautunut auttamaan urheilu- ja kuntoteollisuuden pk-yrityksiä innovatiivisilla digitaalisilla ratkaisuilla. 25 vuoden kokemuksella kuntosalialalta minulla on laaja tietämys, joka auttaa parantamaan digitaalista näkyvyyttä, tehostamaan toimintaa ja rikastamaan asiakaskokemuksia kuntosaleille, golfklubeille, kiipeilyhalleille ja muille. Tavoitteeni on edistää muutosta ja kasvua, jotta pk-yritykset voivat menestyä digitaalisessa ympäristössä.


​​​​​​​​​​​