5 sisältövinkkiä sähköpostimarkkinointiin | WiseNetwork Oy

WiseBlog: 5 vinkkiä sähköpostimarkkinointiin

Näillä vinkeillä erotut ja loistat sähköpostiviestiesi sisällöillä.

Viisi vinkkiä sähköpostimarkkinointiviestin sisällön parantamiseksi.

1 . Sisältö ja tavoite kulkevat käsi kädessä

Sisältöä luodessa tulee miettiä, mikä on kirjeesi tavoite: informoida asiakkaitasi, saada osallistujia tapahtumaan, lisätä artikkelin lukukertoja / sivukävijöitä, saada enemmän tilauksia, tiedoston latauksia tms.

  • Pidä sisältö yksinkertaisena.
  • Yhdellä kirjeellä tulisi olla vain yksi tavoite.
  • Mieluummin yksi tärkeä aihe kuin useita ei-niin-tärkeitä aiheita.
  • Jokaisesta lähetetystä sähköpostimarkkinoinnista tulisi löytyä jokin käskymuotoinen toimintakehoite esim. ”lataa” / ”katso” /”lue” / ”tutustu” / ”ilmoittaudu”. Painikkeen on hyvä erottua viestistä myös visuaalisesti.


2. Sähköpostin aihe - avaisitko itse oman viestisi?

Sähköpostin aiheesta on olemassa erilaisia ”normeja” ja suosituksia, kuten ”pidä otsikko lyhyenä" ja "kerro aiheesta”. Mikään ei kuitenkaan estä kulkemasta omaa polkua ja testata erilaisten otsikoiden toimivuutta juuri omassa kohderyhmässä.

  • Älä lukittaudu tiettyn formaattiin: aihe voi olla myös provokatiivinen, raflaava tai poiketa normaalista.
  • Mieti, että avaisitko sinä itse viestin, jossa on kirjoittamasi otsikko?
  • Myös erilaisia sanoja kannattaa käyttää herättämään lukijoiden kiinnostusta ja antaa vihiä siitä, että viestissä on tulossa paljon lisää asiaa. Kiinnostusta herättämään voi käyttää esimerkiksi seuraavia sanoja: näin, kuka, miksi, miten, tämä, missä, miten, mitä ja nämä...
  • Otsikkoja voi myös A/B-testata: Jaa kohderyhmäsi kahtia ja lähetä viesti molemmille kohderyhmille samana päivänä, samaan kellon aikaan ja seuraa kumpi otsikko toimii paremmin.
  • Pääasia, että seuraat, millaisia otsikoita viesteistäsi avataan ja kehität toimintaa sen mukaan.

3. Kiinnitä huomiota kirjoitustyyliin ja personointiin

Viestin kirjoitustyyli on oleellinen osa sen sisältöä. Kirjoitustyyli määräytyy pitkälti yrityksen viestintälinjauksen mukaisesti, mutta on tärkeää myös kirjoittaa ihmiseltä ihmiselle.

  • Voit kuvitella kirjoittavasi yhdelle tietylle henkilölle, joka vastaa viestisi vastaanottajakuntaa.
  • Lisäpersonointia saat viestiin, kun lisäät aihekenttään tai viestin tervehdykseen vastaanottajan nimen.


4. Panosta selkeyteen ja silmäiltävyyteen

Ole selkeä ja käytä vain sellaista kieltä, jonka viestisi vastaanottajat ymmärtävät. Selkeä ja helposti silmäiltävä viesti on mukavaa luettavaa. Teet sen seuraavasti:

  • Hyödynnä väliotsikoita
  • Tee luetteloita
  • Valitse hyvä aiheeseen sopiva kuva
  • Kuvien ja tekstin suhde tärkeä, ettei mielletä roskapostiksi.
  • ​​​​​​​Älä käytä Caps Lockeja, kukaan ei pidä huutamisesta.


5. Testaa mobiilinäkymä ja linkkien toimivuus

Testauksen merkitystä ei voi korostaa liikaa. Lähetä aina itsellesi testiviesti postista, jonka olet aikeissa lähettää.

  • Tarkista oikeinkirjoitus.
  • Esikatsele viestisi myös mobiilissa.
  • Testaa, että kaikki linkit toimivat!

Lue myös:

Enemmän irti sähköpostimarkkinoinnin työkalusta ​​- katso 7 vinkkiä

Muutamia vinkkejä, joiden avulla saat hyödynnettyä enemmän WisePlatformin sähköpostimarkkinoinnin työkalua.

Lue lisää

WiseBlog: Hakukoneoptimointi – mitä, miten ja miksi?

Haluatko verkkosivuillesi enemmän kävijöitä? Haluatko tarjota tuotteitasi, palveluitasi tai informaatiotasi juuri silloin, kun niitä varta vasten etsitään? Jos vastasit kyllä, kannattaa huomio kiinnittää hakukoneoptimointiin.

Lue lisää

WiseBlog: Omien asiakaslistojen hyödyntäminen maksetussa mainonnassa

CRM ja maksettu mainonta tukevat toisiaan - ota molemmista kaikki irti ja kasvata myyntiäsi!

Lue lisää