13.05.2024 12:40
Välillä CRM:n ylläpitäminen ja henkilöiden lisääminen järjestelmään voi tuntua pakolliselta pahalta. Henkilö lisätään kantaan vain, jotta sillä hetkellä voidaan hoitaa "pakolliset hommat" pois alta, ja sen jälkeen tuo henkilö unohdetaan vähintään seuraavaan asiakaskohtaamiseen saakka. Kuulostaako tutulta?
Jos CRM tuntuu piikiltä lihassasi tai jos se ei herätä sinussa mitään tunteita, niin nyt viimeistään kannattaa muuttaa ajattelutapaa!
Kannusta henkilökuntaa CRM:n ylläpitämiseen. Paitsi että parannatte asiakaspalvelua niin ja tehostatte myös myyntiä ja markkinointia.
Kun CRM asiakastiedot ovat ajantasalla, on markkinointia helpompi tehdä kohdennetummin – eli tehokkaammin. Voit esimerkiksi yrittää aktivoida henkilöitä, jotka eivät ole varanneet sinulta aikaa tai ostaneet mitään viimeisteen kolmeen kuukauteen.
CRM sisältävät myynnin hallinnan työkaluja, jotka auttavat myyntiä seuraamaan myyntimahdollisuuksia tarkemmin, ennustamaan myyntiä paremmin ja sulkemaan kauppoja nopeammin.
Automatisoi laskutus, ajanvaraus, varastonhallinta jne. Säästät aikaa ja virheiden mahdollisuus pienenee.
Mikäli tunnistat, että CRM:nne tiedoissa on puutteita, on hyvä muistaa, että pienikin parannus päivittäisissä käytännöissä vie kohti ajantasaisempaa ja täydellisempää dataa. Kaikkea ei tarvitse muuttaa heti ja kerralla, vaan halutessaan voi edetä pienin askelin.
Keskustelkaa yhdessä mihin tarkoituksiin käytätte CRM:ää ja mitä hyötyä siitä on esimerkiksi markkinoinnissanne ja asiakaspalvelussanne. Kun kaikille on selvillä CRM:n hyödyt, sen käyttöä ei kyseenalaisteta tai laiminlyödä.
Sopikaa, keiden vastuulla henkilötietojen päivittäminen on.
Avatkaa CRM jokaisessa asiakasta koskevassa keskustelussa ja ottakaa tavaksi myös tarkistaa yhteystiedot jokaisessa asiakaskohtaamisessa.
Älkää pitäkö erillisiä listoja, vaan ohjatkaa kaikki informaatio järjestelmäänne.
WisePlatformiin saa syötettyä henkilöistä kaiken tarvittavan tiedon, mikä ohjaa järjestelmän muita toimintoja. On siis tärkeää muistaa, että oikein täytettynä CRM on arvokkain työkalunne niin markkinoinnissa kuin asiakaspalvelussa.