Myyntilaskuja muodostuu järjestelmässä automaattisesti sopimuksilta, mutta myyntilaskun saa muodostettua myös manuaalisesti.
Katso videolta, miten WisePlatformissa voi luoda myyntilaskuja manuaalisesti.
Katso videolta, miten WisePlatformissa voi luoda myyntilaskuja manuaalisesti.
1. Myyntilaskuja pääsee luomaan järjestelmän hallintapuolelta myyntilaskujen etusivulta. Valitaan järjestelmän hallintapuolelta:
→ "Taloushallinto"
→ "Myyntilaskut"
→ "Myyntilaskut"Klikataan sivun yläreunasta
→ "Lisää uusi"
Toinen tapa luoda myyntilaskuja manuaalisesti on järjestelmän ns. pikatoiminnolla.
Järjestelmän hallintapuolelta sivun oikeasta yläreunasta löytyy plusmerkki (+), jonka takaa pääsee lisäämään esimerkiksi juuri uuden myyntilaskun.
2. Uuden myyntilaskun täyttäminen aloitetaan valitsemalla henkilö tai yritys, jota halutaan laskuttaa.
Muut perustiedot täyttyvät tämän jälkeen automaattisesti CRM:ssä asetettujen tietojen perusteella.
3. Täytetään laskun tiedot, kuten laskun päiväys sekä eräpäivä.
Laskun numero ja viitenumero muodostuvat laskulle automaattisesti siinä vaiheessa, kun se lähetetään.
4. Tämän jälkeen täytetään tuoterivit. Laskulle voi valita minkä tahansa näkyvissä olevan tuotteen.
Vero- ja hintatiedot muodostuvat automaattisesti sen mukaan, mitä tuotteelle on määritetty.
Hinta- tai verotietoja voidaan kuitenkin muokata vielä laskuluonnosvaiheessa. Kun lasku on lähetetty, ei tietoja voi enää muokata.
5. Tämän jälkeen tallennetaan lasku klikkaamalla sivun alareunasta
→ "Tallenna"
6. Lopuksi lasku lähetetään asiakkaalle.
Laskun lähettäminen heti
Klikataan sivun alareunasta
→ "Lähetä" (vihreä painike)
Laskun ajastaminen
Klikataan sivun alareunasta
→ "Lisää"
→ "Ajasta"Lasku lähtee asiakkaalle automaattisesti laskulle merkittynä päivämääränä.