Kaksivaiheisen kirjautumisen resetointi CRM:n henkilökortilla | WiseNetwork Oy

Kaksivaiheisen kirjautumisen resetointi CRM:n henkilökortilla

Käyttäjän kaksivaiheinen kirjautuminen voidaan nollata CRM:n henkilökortilla. Ominaisuus on tarpeellinen niissä tilanteissa, jos käyttäjä jostain syystä menettää pääsyn Google Authenticator -sovellukseensa (esim. hukkaa puhelimensa).

Jos järjestelmän admin-käyttäjä hukkaa puhelimensa (tai muulla tavalla menettää pääsyn Google Authenticator -sovellukseensa) eikä pääse tämän vuoksi kirjautumaan järjestelmään, voi toinen admin-käyttäjä resetoida (=poistaa) hänen kaksivaiheisen kirjautumisen salakoodinsa. Tämän jälkeen admin-käyttäjä, jonka kaksivaiheinen resetoitiin, seuraavan kerran järjestelmää käyttäessään, pääsee ottamaan kaksivaiheisen kirjautumisen uudelleen käyttöönsä.

Resetointi tapatuu sivun alareunasta löytyvän "Lisää" -valikon alta valitsemalla “Resetoi kaksivaiheinien kirjautuminen”.

Resetoivalta käyttäjältä pyydetään authentikaattori- koodi asian varmistamiseksi.

"Lisää"-valikon alla ei ole resetointi-vaihtoehtoa näkyvillä, mikäli kyseisellä henkilöllä ei ole käytössä kaksivaiheista kirjautumista.