Kuntokeskus Energy: WiseGym muutti takkuilevan arjen toimivaksi | WiseNetwork Oy

Kuntokeskus Energy nykyaikaisti toimintonsa WiseGymin avulla

Kuntokeskus Energy otti ison harppauksen toiminnassaan eteenpäin siirtyessään WiseGym-järjestelmään. Toimintojen nykyaikaistaminen ja helppokäyttöisyys olivat isossa osassa järjestelmävalintaa tehtäessä.

WiseGym muutti takkuilevan arjen toimivaksi


Kuntokeskus Energy on eteenpäin katsova ja innovatiivinen toimija liikunta-alalla. Ennen WiseGymin käyttöönottoa sekä yrityksen henkilökunnalla että asiakkailla oli ollut vaikeuksia päivittäisten rutiinien suorittamisessa ja perusarki oli yhdellä sanalla sanoen takkuilevaa. Ongelmia oli erityisesti vanhan järjestelmän käytettävyydessä, asiakkaiden salikorttien toimivuudessa sekä siinä, että vanha järjestelmä ei skaalautunut kasvavan kuntosaliketjun tarpeisiin.

Kun yrityksellä tuli järjestelmän vaihtaminen ajankohtaiseksi, vaakakupissa painoi nimenomaan nykyaikaisuus, helppous sekä edellä mainittujen ongelmien ratkaiseminen. Yritys teki ison työn vertailemalla suuren määrän erilaisia kuntosalialan toiminnanohjausjärjestelmiä.

"Uutta toiminnanohjausjärjestelmää etsiessämme teimme valtavan pohjatyön vertailemalla lähes kymmentä erilaista järjestelmää. Mietimme joka kantilta, mikä olisi paras vaihtoehto korvaamaan aikaisemman järjestelmämme. Vertailun pohjalta päädyimme valitsemaan WiseGymin. Tarjolla ei ollut yhtään järjestelmää, mikä olisi ollut vertailukelpoinen WiseGym-järjestelmän kanssa, kun otetaan huomioon järjestelmän tuomat ominaisuudet, mahdollisuudet sekä tapa toimia. Tätä vasten valinta oli itsestään selvä", muistelee Kuntokeskus Energyn omistaja Niko Karhu noin vuoden takaista tilannetta.

Kuntokeskus Energyn omistaja Niko Karhu nojaa kuntosalin seinään.

Kuntokeskus Energyn omistaja Niko Karhu on ollut tyytyväinen WiseGymiin. Se on tuonut niitä parannuksia, mitä järjestelmävaihdoksella tavoiteltiin.

Toiminta kehittynyt usealla rintamalla

WiseGym on auttanut Kuntokeskus Energyä kehittämään toimintaansa usealla rintamalla. Monet toiminnot ovat helpottuneet ja yksinkertaistuneet sekä asiakaspalvelun että asiakaskokemuksen osalta ja yrityksen päivittäinen arki on nykyisin sujuvaa.

"Yksi iso konkreettinen muutos verrattuna entiseen on se, että aikaisemmin asiakkaidemme piti täyttää paperiset jäsenlomakkeet jäseneksi liittyessään. Tämä aiheutti toimintaamme tahmeutta ja virheitä monella tapaa. WiseGymiin siirtymisen jälkeen asiakaspalvelijoidemme työ on yksinkertaistunut ja helpottunut huomattavasti. Enää ei ole muistisääntöjä muistisääntöjen perään, mikä saattaa aiheuttaa harmia, vaan järjestelmä hoitaa valtaosan töistä.​​​​​​​ Järjestelmä on looginen ja helppokäyttöinen - niin meille kuin asiakkaillemmekin", kertoo Karhu.​​​​​​


​​​​​​​Parasta WiseGymissä - Kuntokeskus Energyn top 6

Kuntokeskus Energyn omistaja Niko Karhu sekä operatiivinen johtaja Aleksi Inkinen ovat molemmat olleet erittäin tyytyväisiä WiseGymiin. Erityisesti kotisivujen ja verkkokaupan helppo päivitettävyys sekä mobiilisovellus saavat moneen kertaan kehuja Karhulta ja Inkiseltä. Kuntokeskus Energyn toimintaa helpottaneista ominaisuuksista ja toiminnallisuuksista nousee kuin itsestään seuraavanlainen top 6 -lista.

  • Kotisivuja ja verkkokauppaa on erittäin helppo päivittää.
    Tämä on meille tärkeää, sillä päivitämme kotisivujamme ja verkkokauppaamme viikoittain. WiseGymillä se onnistuu helposti ilman ulkopuolista apua.

  • Verkkokaupan ja kulunvalvonnan saumaton yhteistyö.
    Asiakkaamme voi ostaa kortin tai jäsenyyden verkkokaupasta ja halutessaan hän pääsee välittömästi ostoksen jälkeen treenaamaan. Verkkokauppa-asiointi on ylipäänsä sujuvampaa kuin aikaisemmin ja asiakasvirta tulee nykyisin paremmin verkkokaupan kautta. Asiakkaan rekisteröityminen jäseneksi on helppoa eikä sitä tarvitse enää hoitaa paperilappujen avulla.

  • Monipuolinen ja helppokäyttöinen mobiilisovellus, joka helpottaa niin henkilökuntamme kuin kuntosaliasiakkaidemme arkea.
    Sovelluksen kautta meidän on mahdollista tiedottaa asiakkaitamme helposti ja nopeasti push-viestien avulla. Esimerkiksi tieto ryhmäliikuntatuntien peruutuksista tavoittaa asiakkaamme näin erittäin hyvin. Sovellus on helpottanut myös asiakkaidemme kulkemista salille. Sovelluksen ansiosta toimipisteissämme ei tarvita enää erillisnäyttöjä, mistä asiakkaat kirjaavat itsensä sisään. Sovellus on saanut paljon positiivista palautetta ihan kaiken ikäisiltä asiakkailtamme. Asiakkaat pystyvät myös helposti lähettämään meille palautetta sovelluksen kautta.

  • Jatkuva kehitys ja uusien ominaisuuksien tuominen järjestelmään.
    Meidän kannaltamme on upeaa, että WiseGym-ohjelmisto päivitetään jatkuvasti ja saamme viikoittain käyttöömme uusia ominaisuuksia - ilman lisälaskua.

  • Oma intranet samoilla tunnuksilla kuin muu WiseGym-järjestelmä.
    ​​​​​​​
    Oma intranet on helpottanut henkilökuntamme sisäistä tiedotusta ja tiedonsiirtoa yrityksessämme. Se on aina helposti kaikkien saatavilla.

  • Eri toimipisteiden ristiinkäyttömahdollisuus.
    Kuntokeskus Energyllä on jo tällä hetkellä yhteensä viisi salia Joensuun ja Kuopion alueella. Olemme halunneet tarjota saliemme jäsenille mahdollisuuden käyttää eri toimipisteidemme palveluita ja WiseGym mahdollistaa tämän helposti.


​​​​​​​Ammattimaista yhteistyötä alusta alkaen

Yhteistyö WiseNetworkin henkilökunnan kanssa on ollut alusta asti helppoa. Olimme henkilökohtaisesti varautuneet, että järjestelmän käyttöönotto ei tule olemaan ihan helppo juttu. Muutamista yllättävistä eteen tulleista haasteista huolimatta kaikki saatiin kuitenkin vietyä ajallaan eteenpäin eivätkä mitkään haasteet olleet ylitsepääsemättömiä. Koko käyttöönottoprosessin ajan meidän oli helppo tavoittaa oma projektipäällikkömme WiseNetworkin suunnasta. Jo käyttöönoton aikana opimme järjestelmän käyttöä projektipäällikkömme opastuksella, mikä helpotti järjestelmän käyttöä jatkossa, kun oppia oli kertynyt jo käyttöönoton alkumetreiltä saakka.

"WiseNetworkin toiminnasta paistaa läpi rauhallisuus ja ammattitaito. Oli kyse millaisesta asiasta hyvänsä, niin asiakasta kuunnellaan tarkoin ja ohjeistetaan askel kerrallaan eteenpäin. Myös viestintä asiakkaiden suuntaan on hyvällä tolalla. Meille informoidaan säännöllisesti, mitä uusia ominaisuuksia on tullut tai on tulossa järjestelmään. Lisäksi olemme kokeneet järjestelmän sisältämän ohje- ja videopankin erittäin hyväksi ja toimivaksi kokonaisuudeksi. Yksinkertaiset ja selkeät ohjeet ovat monessa tilanteessa keventäneet meidän työtämme, kun olemme löytäneet nopeasti vastauksen erilaisiin kysymyksiin. Kaiken kaikkiaan yhteistyö toimii erittäin hyvin", summaa Karhu.


WisePlatform on valmis CRM-ohjattu toiminnanohjausjärjestelmä, jossa kotisivut, hallinnon, markkinoinnin, myynnin ja taloushallinnon työkalut (myynti- ja ostolaskut, palkat sekä kirjanpito) ovat helppokäyttöisesti samassa järjestelmässä - samoilla logiikoilla ja käyttäjätunnuksilla.
Järjestelmää täydentävät toimialakohtaiset ratkaisut, joita ovat mm. tapahtumatoimijoille ja urheiluliiketoimintaan suunnattu WiseEvent, kuntosaleille suunnattu WiseGym sekä golfkenttien tarpeisiin soveltuva WiseGolf. Järjestelmäkokonaisuuden kehittäjänä toimii WiseNetwork Oy.

Referenssit

On monta syytä valita WisePlatform yrityksen tai yhteisön toiminnanohjaukseen.

Lue lisää